
Αναλυτές του VesselsValue διαπίστωσαν άνοδο των τιμών στην αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών ξηρού φορτίου όπου φαίνεται να δημιουργείται ευοίωνο κλίμα για όσους επιθυμούν να … πουλήσουν.
Οι τιμές των πλοίων μετά τα χαμηλά του περασμένου έτους, φαίνεται να επιφυλάσσουν αξιόλογες θετικές προοπτικές. Στα Handysize 5ετίας, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 40%, παρόμοια η κατάσταση και στα Panamax και Supramax 15ετίας. Λίγο μικρότερη η αύξηση στα Capesize κατασκευής προ του 2002, με την αύξηση στις τιμές των πλοίων να κυμαίνεται 35% πάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Handysize πλοίο κατασκευής 2012 σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πωλήθηκε το 2016 σε τιμή $6,2 εκατ. Σήμερα η τιμή του πλοίου αυτού αγγίζει τα $12,3 εκατ. Άλλη περίπτωση η πώληση τον περασμένο Μάρτιο ενός Panamax κατασκευής 2008 για $7,8 εκατ. ενώ το ίδιο πλοίο πωλήθηκε εκ νέου έξι μήνες μετά με τιμή $11,3 εκατ.
Ιστορικά υψηλά ναύλων (USD/ημέρα)

Source: Baltic Exchange
Αντίθετα, οι τιμές των ναύλων δεν έδειξαν την ίδια τάση αναστροφής με τις τιμές των πλοίων. Σε πολλές περιπτώσεις οι ναύλοι είναι στα ίδια επίπεδα όπως και πριν ένα μήνα ή/και ένα χρόνο. Ο δείκτης των Capesize, το Φεβρουάριο, έπεσε κάτω από τα επίπεδα του OPEX (ήτοι $6.500/ημέρα) φτάνοντας τα $5.432/ημέρα.


Τα Supramax είναι η κατηγορία πλοίων που είδαν τα μεγαλύτερα οφέλη. Κατά μέσο όρο, οι τιμές των πλοίων αυξήθηκαν κατά 31% παρά το ότι η εν λόγω κατηγορία παρουσίασε περιορισμένη ανάπτυξη κατά 2,9% το 2016 έναντι 8,2% το 2012, γεγονός το οποίο μπορεί να αποδοθεί στο ότι η αγορά στράφηκε περισσότερο στα Ultramax:
75,8% το 2015 για να περιοριστεί σε 35,2% το 2016.

Ως επακόλουθο της ανάπτυξης στα Ultramax υπήρξε ο περιορισμός της ζήτησης για τα Supramax. Την περίοδο 2012-2013 η ανάπτυξη τους έφτασε το 12,7% για να περιοριστεί δραστικά στο 2,7% το 2016. Τα τονομίλια στα Supramax μειώθηκαν το 2015 κατά 1,8% και κατά 0,1% το 2016, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα Ultramax πήραν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.


ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ