
Αναλυτές του VesselsValue διαπίστωσαν άνοδο των τιμών στην αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών ξηρού φορτίου όπου φαίνεται να δημιουργείται ευοίωνο κλίμα για όσους επιθυμούν να … πουλήσουν.
Οι τιμές των πλοίων μετά τα χαμηλά του περασμένου έτους, φαίνεται να επιφυλάσσουν αξιόλογες θετικές προοπτικές. Στα Handysize 5ετίας, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 40%, παρόμοια η κατάσταση και στα Panamax και Supramax 15ετίας. Λίγο μικρότερη η αύξηση στα Capesize κατασκευής προ του 2002, με την αύξηση στις τιμές των πλοίων να κυμαίνεται 35% πάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Handysize πλοίο κατασκευής 2012 σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πωλήθηκε το 2016 σε τιμή $6,2 εκατ. Σήμερα η τιμή του πλοίου αυτού αγγίζει τα $12,3 εκατ. Άλλη περίπτωση η πώληση τον περασμένο Μάρτιο ενός Panamax κατασκευής 2008 για $7,8 εκατ. ενώ το ίδιο πλοίο πωλήθηκε εκ νέου έξι μήνες μετά με τιμή $11,3 εκατ.
Ιστορικά υψηλά ναύλων (USD/ημέρα)
Source: Baltic Exchange
Αντίθετα, οι τιμές των ναύλων δεν έδειξαν την ίδια τάση αναστροφής με τις τιμές των πλοίων. Σε πολλές περιπτώσεις οι ναύλοι είναι στα ίδια επίπεδα όπως και πριν ένα μήνα ή/και ένα χρόνο. Ο δείκτης των Capesize, το Φεβρουάριο, έπεσε κάτω από τα επίπεδα του OPEX (ήτοι $6.500/ημέρα) φτάνοντας τα $5.432/ημέρα.
Τα Supramax είναι η κατηγορία πλοίων που είδαν τα μεγαλύτερα οφέλη. Κατά μέσο όρο, οι τιμές των πλοίων αυξήθηκαν κατά 31% παρά το ότι η εν λόγω κατηγορία παρουσίασε περιορισμένη ανάπτυξη κατά 2,9% το 2016 έναντι 8,2% το 2012, γεγονός το οποίο μπορεί να αποδοθεί στο ότι η αγορά στράφηκε περισσότερο στα Ultramax:
75,8% το 2015 για να περιοριστεί σε 35,2% το 2016.
Ως επακόλουθο της ανάπτυξης στα Ultramax υπήρξε ο περιορισμός της ζήτησης για τα Supramax. Την περίοδο 2012-2013 η ανάπτυξη τους έφτασε το 12,7% για να περιοριστεί δραστικά στο 2,7% το 2016. Τα τονομίλια στα Supramax μειώθηκαν το 2015 κατά 1,8% και κατά 0,1% το 2016, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα Ultramax πήραν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ