
Αναλυτές του VesselsValue διαπίστωσαν άνοδο των τιμών στην αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών ξηρού φορτίου όπου φαίνεται να δημιουργείται ευοίωνο κλίμα για όσους επιθυμούν να … πουλήσουν.
Οι τιμές των πλοίων μετά τα χαμηλά του περασμένου έτους, φαίνεται να επιφυλάσσουν αξιόλογες θετικές προοπτικές. Στα Handysize 5ετίας, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 40%, παρόμοια η κατάσταση και στα Panamax και Supramax 15ετίας. Λίγο μικρότερη η αύξηση στα Capesize κατασκευής προ του 2002, με την αύξηση στις τιμές των πλοίων να κυμαίνεται 35% πάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Handysize πλοίο κατασκευής 2012 σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας πωλήθηκε το 2016 σε τιμή $6,2 εκατ. Σήμερα η τιμή του πλοίου αυτού αγγίζει τα $12,3 εκατ. Άλλη περίπτωση η πώληση τον περασμένο Μάρτιο ενός Panamax κατασκευής 2008 για $7,8 εκατ. ενώ το ίδιο πλοίο πωλήθηκε εκ νέου έξι μήνες μετά με τιμή $11,3 εκατ.
Ιστορικά υψηλά ναύλων (USD/ημέρα)

Source: Baltic Exchange
Αντίθετα, οι τιμές των ναύλων δεν έδειξαν την ίδια τάση αναστροφής με τις τιμές των πλοίων. Σε πολλές περιπτώσεις οι ναύλοι είναι στα ίδια επίπεδα όπως και πριν ένα μήνα ή/και ένα χρόνο. Ο δείκτης των Capesize, το Φεβρουάριο, έπεσε κάτω από τα επίπεδα του OPEX (ήτοι $6.500/ημέρα) φτάνοντας τα $5.432/ημέρα.


Τα Supramax είναι η κατηγορία πλοίων που είδαν τα μεγαλύτερα οφέλη. Κατά μέσο όρο, οι τιμές των πλοίων αυξήθηκαν κατά 31% παρά το ότι η εν λόγω κατηγορία παρουσίασε περιορισμένη ανάπτυξη κατά 2,9% το 2016 έναντι 8,2% το 2012, γεγονός το οποίο μπορεί να αποδοθεί στο ότι η αγορά στράφηκε περισσότερο στα Ultramax:
75,8% το 2015 για να περιοριστεί σε 35,2% το 2016.

Ως επακόλουθο της ανάπτυξης στα Ultramax υπήρξε ο περιορισμός της ζήτησης για τα Supramax. Την περίοδο 2012-2013 η ανάπτυξη τους έφτασε το 12,7% για να περιοριστεί δραστικά στο 2,7% το 2016. Τα τονομίλια στα Supramax μειώθηκαν το 2015 κατά 1,8% και κατά 0,1% το 2016, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα Ultramax πήραν σημαντικό μερίδιο της αγοράς.


ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ