
Σε ανακοίνωση των ετήσιων και των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων προέβη η Danaos Corporation, συμφερόντων Δρ. Ιωάννη Κούστα.
Η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών $498,3 εκατ. για το σύνολο του έτους και $112,1 εκατ. για το 4ο τρίμηνο του 2016. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε $140,9 εκατ. (ή $1,28/μετοχή) για το 2016, μειωμένα κατά 11,6% σε σχέση με το 2015 (οπότε και είχαν ανέλθει σε $159,5 εκατ.), ενώ στο τρίμηνο έφτασαν τα $23,2 εκατ. (ή 0$,21/μετοχή), σημαντικά μειωμένα κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.
Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα $350,6 εκατ. για το σύνολο του 2016, μειωμένα κατά 16,2% σε σχέση με το 2015 ($418,3 εκατ.), ενώ τα αντίστοιχα στοιχεία για το 4ο τρίμηνο ανήλθαν σε $75,9 εκατ. μειωμένα κατά 28,2% σε σχέση με το 2015 ($105,7 εκατ).
Η εταιρεία υπέστη σοβαρό πλήγμα στα χρηματοοικονομικά της αποτελέσματα από την κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin Shipping, η οποία είχε ναυλωμένα 8 πλοία της Danaos Corporation. Έτσι, μεταξύ άλλων, η εταιρεία προέβη σε εγγραφή ζημιών $415,1 εκατ. που αφορούσαν 25 εκ των πλοίων της και $29,4 εκατ. σε χρεόγραφα.
Ο δείκτης κάλυψης των χρονοναυλώσεων προβλέπεται να ανέλθει στο 92% για τους επόμενους 12 μήνες.
Τέλος, η εταιρεία επεδίωξε σταθερά τον περιορισμό του ημερήσιου λειτουργικού κόστους πετυχαίνοντας να μειωθεί κατά 2,9% σε σχέση με πέρυσι.
O Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δρ. Ιωάννης Κούστας, σχολίασε, μεταξύ άλλων ότι «τα αποτελέσματα μας του 4ου τριμήνου αντικατοπτρίζουν την επίδραση της πτώχευσης της Hanjin, στην οποία ήταν χρονοναυλωμένα 8 πλοία μας με μακροχρόνια συμβόλαια, που αντιπροσώπευαν το 20% των πάγιων εσόδων μας. Ο δείκτης χρήσης του στόλου μας μειώθηκε στο 90,4% λόγω της Hanjin. Ναυλώσαμε εκ νέου με βραχυπρόθεσμα συμβόλαια 5 πλοία μας χωρητικότητας 3.400 TEU, που δείχνουν το αδύναμο περιβάλλον των χρονοναυλώσεων, και επίσης, από τον Απρίλιο του 2017 καταφέραμε να ναυλώσουμε και τα υπόλοιπα 3 πλοία χωρητικότητας 10.100 TEU για διάστημα 12 μηνών».
Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ