
Dry
Οι ναύλοι για τα capes παραμένουν σε καλά επίπεδα ιδίως για χρονοναυλώσεις ενός και δύο ετών, καθώς συνεχίζεται η καλή απόδοση των Future Freight Agreements (FFAs) ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά παραμένουν σε σταθερά επίπεδα. Για χρονοναυλώσεις ενός έτους οι ναύλοι κυμαίνονται στα $11,250 ανά ημέρα ενώ για χρονοναυλώσεις δύο ετών οι ναύλοι αγγίζουν τα $11,750 ανά ημέρα.
Οι ναύλοι στα Panamax στην περιοχή του Ατλαντικού παρουσίασαν μικρή μείωση εξαιτίας της πρόσθετης χωρητικότητας που προστέθηκε από πλοία προερχόμενα από τον Ειρηνικό. Οι ναύλοι διαμορφώνονται πέριξ των $10,500 ανά ημέρα για χρονοναυλώσεις έξι μηνών στην περιοχή του Ατλαντικού, ενώ στην περιοχή του Ειρηνικού οι ναύλοι αγγίζουν τα $8,600 ανά ημέρα. Στα Supramaxes οι ναύλοι στην περιοχή του Ατλαντικού μειώθηκαν για βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις στα $9,000 ανά ημέρα και στην περιοχή του Ειρηνικού στα $6,250 ανά ημέρα.
Wet
Οι περισσότεροι αναλυτές αναμένουν την σταδιακή αύξηση των τιμών του πετρελαίου έπειτα από την υλοποίηση κατά 90% του στόχου του OPEC για μείωση της παραγωγής. Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται στο ότι η μικρότερη παραγωγή πετρελαίου θα επιφέρει την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Βέβαια υπάρχουν και οι αντίθετες εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για μείωση της τιμής του μαύρου χρυσού κάτω από τα $50 το βαρελι, παρά για αύξησή στην περιοχή των $70 όπως υποστηρίζουν οι αισιόδοξοι. Την περασμένη εβδομάδα τα αποθέματα των Η.Π.Α. αυξήθηκαν κατά 13,8 εκ. βαρέλια φτάνοντας σε νέο επίπεδο ρεκόρ.
Σε ότι αφορά τους ναύλους για τα VLCC κυμαίνονται από $30,500 ανά ημέρα για ετήσια χρονοναύλωση μέχρι $32,500 για χρονοναύλωση πέντε ετών. Στα LR2 υπήρξε μία μικρή άνοδο στους ναύλους για ετήσιο συμβόλαιο, στα $18,000 ανά ημέρα. Οι ναύλοι στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με εξαίρεση τα Suexmaz που παρουσίασαν πτώση στους ναύλους για συμβόλαια διάρκειας ενός και δύο ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ