
Dry
Οι ναύλοι για τα capes παραμένουν σε καλά επίπεδα ιδίως για χρονοναυλώσεις ενός και δύο ετών, καθώς συνεχίζεται η καλή απόδοση των Future Freight Agreements (FFAs) ενώ οι ναύλοι στην spot αγορά παραμένουν σε σταθερά επίπεδα. Για χρονοναυλώσεις ενός έτους οι ναύλοι κυμαίνονται στα $11,250 ανά ημέρα ενώ για χρονοναυλώσεις δύο ετών οι ναύλοι αγγίζουν τα $11,750 ανά ημέρα.
Οι ναύλοι στα Panamax στην περιοχή του Ατλαντικού παρουσίασαν μικρή μείωση εξαιτίας της πρόσθετης χωρητικότητας που προστέθηκε από πλοία προερχόμενα από τον Ειρηνικό. Οι ναύλοι διαμορφώνονται πέριξ των $10,500 ανά ημέρα για χρονοναυλώσεις έξι μηνών στην περιοχή του Ατλαντικού, ενώ στην περιοχή του Ειρηνικού οι ναύλοι αγγίζουν τα $8,600 ανά ημέρα. Στα Supramaxes οι ναύλοι στην περιοχή του Ατλαντικού μειώθηκαν για βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις στα $9,000 ανά ημέρα και στην περιοχή του Ειρηνικού στα $6,250 ανά ημέρα.
Wet
Οι περισσότεροι αναλυτές αναμένουν την σταδιακή αύξηση των τιμών του πετρελαίου έπειτα από την υλοποίηση κατά 90% του στόχου του OPEC για μείωση της παραγωγής. Η εκτίμηση αυτή στηρίζεται στο ότι η μικρότερη παραγωγή πετρελαίου θα επιφέρει την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Βέβαια υπάρχουν και οι αντίθετες εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για μείωση της τιμής του μαύρου χρυσού κάτω από τα $50 το βαρελι, παρά για αύξησή στην περιοχή των $70 όπως υποστηρίζουν οι αισιόδοξοι. Την περασμένη εβδομάδα τα αποθέματα των Η.Π.Α. αυξήθηκαν κατά 13,8 εκ. βαρέλια φτάνοντας σε νέο επίπεδο ρεκόρ.
Σε ότι αφορά τους ναύλους για τα VLCC κυμαίνονται από $30,500 ανά ημέρα για ετήσια χρονοναύλωση μέχρι $32,500 για χρονοναύλωση πέντε ετών. Στα LR2 υπήρξε μία μικρή άνοδο στους ναύλους για ετήσιο συμβόλαιο, στα $18,000 ανά ημέρα. Οι ναύλοι στις υπόλοιπες κατηγορίες δεξαμενοπλοίων παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με εξαίρεση τα Suexmaz που παρουσίασαν πτώση στους ναύλους για συμβόλαια διάρκειας ενός και δύο ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ