
															
															Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Fitch, είναι πιθανό το ενδεχόμενο χρεοκοπίας για την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, PDVSA. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη δυσμενή οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρεία λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου, γεγονός που έχει προκαλέσει τη μείωση των εσόδων της από τις εξαγωγές πετρελαίου. Σύμφωνα με ειδικούς, η συμφωνία του OPEC για μείωση της παραγωγής πετρελαίου θα προκαλέσει μικρή μόνο αύξηση στην τιμή του και αυτό δεν θα μεταβάλλει, ουσιαστικά, τη δεινή οικονομική θέση της PDVSA.
Μια άλλη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η PDVSA είναι οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις εξαγωγές πετρελαίου κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών. Συγκεκριμένα, από τον περασμένο Οκτώβριο, οι ακυρώσεις από ξένους πελάτες έχουν φτάσει στα 7 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου, κάτι που αποδίδεται στη μειωμένη παραγωγή της κρατικής εταιρείας της Βενεζουέλας, λόγω των οικονομικών της προβλημάτων.
Επιπλέον, η PDVSA έχει καθυστερήσει τις παραδόσεις πετρελαίου σε Κίνα και Ρωσία, χώρες που αποτελούν σημαντικούς εισαγωγείς πετρελαίου από τη Βενεζουέλα. Πεκίνο και Μόσχα αναμένουν τις παραδόσεις πετρελαίου σε αντάλλαγμα των δανείων που έχουν χορηγήσει στην PDVSA, μέσω ενός προγράμματος, που έχουν καταρτίσει, για την παροχή πετρελαίου έναντι δανείων.
Ένας επιπλέον λόγος για τη μείωση της παραγωγής είναι και η έλλειψη των απαραίτητων επενδύσεων στις εγκαταστάσεις παραγωγής πετρελαίου της χώρας, ούτως ώστε αυτές να μπορούν να παραμείνουν λειτουργικές. Αξίζει να σημειωθεί πως τον περασμένο Δεκέμβριο, η PDVSA παρουσίασε ένα στρατηγικό πλάνο εννέα ετών, με στόχο την αύξηση της πετρελαϊκής παραγωγής της.
Φωτό: EPA PHOTO AFPI ANDREW ALVAREZ aa/pa
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ