
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, αναμένεται 3% αύξηση της ζήτησης για bulkers το 2017. Η αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αύξηση σε μικρότερο βαθμό της προσφοράς (+1%), θα οδηγήσει στην ανάκαμψη της συγκεκριμένης αγοράς, αφού θα επιτευχθεί με αυτόν τον τρόπο η σύγκλιση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Η αύξηση της ζήτησης οφείλεται στην αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα. Η ζήτηση για άνθρακα προέρχεται κυρίως από τις αναπτυσσόμενες χώρες (Βιετνάμ, Νότια Κορέα, Ταϊβάν και Κίνα). Επίσης, η εγχώρια κατανάλωση χάλυβα από την Κίνα θα αυξήσει τη ζήτηση για πλοία κατηγοριών Valemax και Capesize.
Από την άλλη πλευρά, η προσφορά σε bulkers αναμένεται να αυξηθεί κατά 1% λόγω αυξημένων διαλύσεων και μειωμένων παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων. Επιπλέον, νέοι κανονισμοί από τον IMO, που στοχεύουν στη σωστή διαχείριση του θαλάσσιου έρματος των πλοίων, πρόκειται να τεθούν σε ισχύ τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλά παλιά πλοία να οδηγηθούν προς διάλυση τα επόμενα χρόνια. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις μειωμένες παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων οδηγούν στην εξομάλυνση της dry bulk αγοράς, ιδίως στα Capesize πλοία και στην αύξηση των ναύλων από $8000/ημέρα το 2016 σε $12.800/ημέρα το 2017 .
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ