
Την ίδρυση ενός υπουργείου «Γαλάζιας Ανάπτυξης» αιτήθηκε ο πρόεδρος της Federazione del Mare, Paolo d’Amico, στο πλαίσιo της εκδήλωσης «Shipping, Forwarding & Logistics Μeet Industry», η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο στις αρχές του μήνα. Η εκδήλωση, η οποία συγκέντρωσε πάνω από 700 άτομα από το χώρο της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας της Ιταλίας, έγινε με την υποστήριξη σημαντικών οργανισμών (The International Propeller Club, Federazione del Mare, Assologistica κ.ά.).
Στόχος της ήταν να συζητηθούν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ιταλική λιμενική βιομηχανία, με δεδομένο ότι τα τελευταία δέκα χρόνια τα λιμάνια της χώρας αντιμετωπίζουν δυσκολίες στις λειτουργίες τους καθώς και στον όγκο των μεταφορτώσεων που αναλαμβάνουν.
Οι διοικητικές αρχές των λιμανιών της χώρας χαρακτηρίζονται από μεγάλη γραφειοκρατία με αποτέλεσμα οι υποδομές και οι παρεχόμενες υπηρεσίες να καθυστερούν να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις της ναυτιλίας. Επιπλέον, ασκήθηκε έντονη κριτική από τους συμμετέχοντες και ομιλητές στην εκδήλωση προς την ιταλική κυβέρνηση, με την κατηγορία ότι δεν επιδεικνύει το απαραίτητο ενδιαφέρον για την ενίσχυση της λιμενικής οικονομίας της χώρας.
Γι’ αυτούς τους λόγους, οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση εξέφρασαν την άποψη ότι είναι κάτι παραπάνω από επιτακτική η ανάγκη σύστασης ενός υπουργείου Γαλάζιας Ανάπτυξης που θα επιτρέψει την επικοινωνία και αμοιβαία συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων με στόχο τη βελτίωση των αλυσίδων logistics, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη το περιβάλλον και την προστασία του.
Φωτό: porto.genova.it
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ