
Στελέχη της μεγαλύτερης γερμανικής ναυτιλιακής, της Hapag-Lloyd, εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι το τέλος της κρίσης στον χώρο της ναυτιλίας δεν βρίσκεται πολύ μακρυά. Μάλιστα, ο Rolf Habben Jansen, ο CEO της Hapag-Lloyd, ανέφερε χαρακτηριστικά στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις, ότι η κατάσταση σύντομα θα βελτιωθεί». Την αισιοδοξία του ο CEO της Hapag-Lloyd την βασίζει στο γεγονός, ότι πολλά πλοία έχουν ήδη οδηγηθεί στα διαλυτήρια, ενώ τελευταίως παρατηρείται και μία αύξηση στις τιμές των ναύλων (βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις), μολονότι ακόμα δεν έχουν φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Ο Rolf Habben Jansen, που συμπληρώνει σχεδόν δυόμιση χρόνια στην θέση του CEO της Hapag-Lloyd, σημειώνει ότι η ναυτιλία εδώ και σχεδόν εννέα έτη πάσχει από πλεονάζουσα χωρητικότητα και χαμηλούς ναύλους, καθώς οι εταιρείες είχαν προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια σε αγορές και παραγγελίες πολλών νέων πλοίων θεωρώντας ότι «οι καλύτερες μέρες» ήταν μπροστά. Αλλά «οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης της τάξης του έξι ή επτά τοις εκατό δεν πρόκειται να επανέλθουν».
Ο ίδιος εκτιμά ότι ο κλάδος των εταιρειών τακτικών γραμμών (πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) μπορεί να αναμένει για το 2017 ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 3 έως και 3,5%, όπως συνέβη το 2016, και αυτά τα μεγέθη ο Rolf Habben Jansen τα χαρακτηρίζει ως τη «νέα κανονικότητα», που όμως θα εξαρτάται πάντα από την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Hapag-Lloyd -που δείχνει και τον δρόμο, ίσως, για το πως μία εταιρεία μπορεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς την κρίση- είναι το γεγονός, πως μόλις προ δέκα ετών βρισκόταν η ίδια στα πρόθυρα να εξαγοραστεί από ξένο ανταγωνιστή. Αλλά χάρις στην υποστήριξη κρατικών και ιδιωτικών κεφαλαίων, από τη μία της πόλης του Αμβούργου και από την άλλη του Γερμανού επιχειρηματία και δισεκατομμυριούχου Klaus-Michael Kühne, κατάφερε να ορθοποδήσει και να εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την εξαγορά της UASC, ο Rolf Habben Jansen σημειώνει ότι γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορεί να οδήγησαν σε υπέρβαση του χρονοδιαγράμματος της εξαγοράς, αλλά σύντομα η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAURIZIO GAMBARINI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ