
Στελέχη της μεγαλύτερης γερμανικής ναυτιλιακής, της Hapag-Lloyd, εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι το τέλος της κρίσης στον χώρο της ναυτιλίας δεν βρίσκεται πολύ μακρυά. Μάλιστα, ο Rolf Habben Jansen, ο CEO της Hapag-Lloyd, ανέφερε χαρακτηριστικά στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις, ότι η κατάσταση σύντομα θα βελτιωθεί». Την αισιοδοξία του ο CEO της Hapag-Lloyd την βασίζει στο γεγονός, ότι πολλά πλοία έχουν ήδη οδηγηθεί στα διαλυτήρια, ενώ τελευταίως παρατηρείται και μία αύξηση στις τιμές των ναύλων (βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις), μολονότι ακόμα δεν έχουν φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Ο Rolf Habben Jansen, που συμπληρώνει σχεδόν δυόμιση χρόνια στην θέση του CEO της Hapag-Lloyd, σημειώνει ότι η ναυτιλία εδώ και σχεδόν εννέα έτη πάσχει από πλεονάζουσα χωρητικότητα και χαμηλούς ναύλους, καθώς οι εταιρείες είχαν προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια σε αγορές και παραγγελίες πολλών νέων πλοίων θεωρώντας ότι «οι καλύτερες μέρες» ήταν μπροστά. Αλλά «οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης της τάξης του έξι ή επτά τοις εκατό δεν πρόκειται να επανέλθουν».
Ο ίδιος εκτιμά ότι ο κλάδος των εταιρειών τακτικών γραμμών (πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) μπορεί να αναμένει για το 2017 ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 3 έως και 3,5%, όπως συνέβη το 2016, και αυτά τα μεγέθη ο Rolf Habben Jansen τα χαρακτηρίζει ως τη «νέα κανονικότητα», που όμως θα εξαρτάται πάντα από την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Hapag-Lloyd -που δείχνει και τον δρόμο, ίσως, για το πως μία εταιρεία μπορεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς την κρίση- είναι το γεγονός, πως μόλις προ δέκα ετών βρισκόταν η ίδια στα πρόθυρα να εξαγοραστεί από ξένο ανταγωνιστή. Αλλά χάρις στην υποστήριξη κρατικών και ιδιωτικών κεφαλαίων, από τη μία της πόλης του Αμβούργου και από την άλλη του Γερμανού επιχειρηματία και δισεκατομμυριούχου Klaus-Michael Kühne, κατάφερε να ορθοποδήσει και να εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την εξαγορά της UASC, ο Rolf Habben Jansen σημειώνει ότι γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορεί να οδήγησαν σε υπέρβαση του χρονοδιαγράμματος της εξαγοράς, αλλά σύντομα η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAURIZIO GAMBARINI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ