
Στελέχη της μεγαλύτερης γερμανικής ναυτιλιακής, της Hapag-Lloyd, εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι το τέλος της κρίσης στον χώρο της ναυτιλίας δεν βρίσκεται πολύ μακρυά. Μάλιστα, ο Rolf Habben Jansen, ο CEO της Hapag-Lloyd, ανέφερε χαρακτηριστικά στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «υπάρχουν οι πρώτες ενδείξεις, ότι η κατάσταση σύντομα θα βελτιωθεί». Την αισιοδοξία του ο CEO της Hapag-Lloyd την βασίζει στο γεγονός, ότι πολλά πλοία έχουν ήδη οδηγηθεί στα διαλυτήρια, ενώ τελευταίως παρατηρείται και μία αύξηση στις τιμές των ναύλων (βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις), μολονότι ακόμα δεν έχουν φτάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Ο Rolf Habben Jansen, που συμπληρώνει σχεδόν δυόμιση χρόνια στην θέση του CEO της Hapag-Lloyd, σημειώνει ότι η ναυτιλία εδώ και σχεδόν εννέα έτη πάσχει από πλεονάζουσα χωρητικότητα και χαμηλούς ναύλους, καθώς οι εταιρείες είχαν προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια σε αγορές και παραγγελίες πολλών νέων πλοίων θεωρώντας ότι «οι καλύτερες μέρες» ήταν μπροστά. Αλλά «οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης της τάξης του έξι ή επτά τοις εκατό δεν πρόκειται να επανέλθουν».
Ο ίδιος εκτιμά ότι ο κλάδος των εταιρειών τακτικών γραμμών (πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) μπορεί να αναμένει για το 2017 ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 3 έως και 3,5%, όπως συνέβη το 2016, και αυτά τα μεγέθη ο Rolf Habben Jansen τα χαρακτηρίζει ως τη «νέα κανονικότητα», που όμως θα εξαρτάται πάντα από την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Hapag-Lloyd -που δείχνει και τον δρόμο, ίσως, για το πως μία εταιρεία μπορεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς την κρίση- είναι το γεγονός, πως μόλις προ δέκα ετών βρισκόταν η ίδια στα πρόθυρα να εξαγοραστεί από ξένο ανταγωνιστή. Αλλά χάρις στην υποστήριξη κρατικών και ιδιωτικών κεφαλαίων, από τη μία της πόλης του Αμβούργου και από την άλλη του Γερμανού επιχειρηματία και δισεκατομμυριούχου Klaus-Michael Kühne, κατάφερε να ορθοποδήσει και να εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
Σε ό,τι αφορά την εξαγορά της UASC, ο Rolf Habben Jansen σημειώνει ότι γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορεί να οδήγησαν σε υπέρβαση του χρονοδιαγράμματος της εξαγοράς, αλλά σύντομα η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAURIZIO GAMBARINI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ