
Η πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA, αφού έφτασε στα πρόθυρα χρεωκοπίας το περασμένο έτος, συνεχίζει να αντιμετωπίζει ανυπέρβλητες δυσκολίες. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, περισσότερα από 4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη Βενεζουέλα παραμένουν μέσα σε tankers της PDVSA στον θαλάσσιο χώρο της Καραϊβικής.
Αυτό συμβαίνει διότι η εταιρεία δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώσει για λειτουργικά ζητήματα των πλοίων της και την καθιερωμένη επιθεώρηση τους από τους κατά τόπους λιμένες. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, 12 tankers (crude oil, product και LPG πλοία) έχουν αγκυροβολήσει στα ανοιχτά των ακτών της Βενεζουέλας και στην Καραϊβική έως ότου γίνει καθαρισμός των δεξαμενών τους ενώ άλλα 11 πλοία έχουν τεθεί υπό κράτηση λόγω οικονομικής αδυναμίας της PDVSA.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του οίκου αξιολόγησης Fitch, η εταιρεία PDVSA έχει λάβει δάνειο ύψους $13 δις. για το οποίο υπάρχουν επιφυλάξεις αν μπορεί η εταιρεία να το αποπληρώσει.
Η PDVSA, όπως και η εθνική οικονομία της Βενεζουέλας, έχει επηρεαστεί αρνητικά από την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου. Αυτό έχει οδηγήσει την εταιρεία σε αδυναμία άμεσων πληρωμών στους προμηθευτές της και στις ξένες ναυτιλιακές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται.
Όλα αυτά έχουν καταστήσει τη Βενεζουέλα και τις κρατικές επιχειρήσεις της αφερέγγυους πελάτες με αποτέλεσμα να επηρεάζονται οι διεθνείς οικονομικές τους συναλλαγές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του IMF η μείωση στο ΑΕΠ της Βενεζουέλας το 2016 διαμορφώθηκε στο 10%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ