Τι μέλλει γενέσθαι για την αγορά των containers;

Τι μέλλει γενέσθαι για την αγορά των containers;

316
Τι μέλλει γενέσθαι για την αγορά των containers;

Πέντε μήνες μετά την κατάρρευση της Hanjin Shipping, περισσότερο από τα δύο τρίτα των πλοίων της εταιρείας παραμένουν αναύλωτα και… λησμονημένα σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται ότι 63 πλοία της Hanjin -με περίπου 460.000 TEU χωρητικότητα- παραμένουν αναύλωτα και στα αζήτητα ανά την υφήλιο. Παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός των συγκεκριμένων πλοίων ήδη δημοπρατήθηκε για 460 εκατομμύρια δολάρια οι αναλυτές της Drewry και άλλων φορέων εκτιμούν ότι η κατάσταση της αγοράς δεν επιτρέπει ριψοκίνδυνα ανοίγματα από τις εταιρείες που ασθμαίνουν. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η κολοσσιαία Maersk Line έχει δείξει τη μεγαλύτερη προθυμία μέχρι σήμερα για την απόκτηση του στόλου της κορεατικής εταιρείας.

Οι αναλυτές εικάζουν ότι η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συνδυασμό με την περιορισμένη ζήτηση από τις εμπορικές αγορές της Δύσης οδηγούν σε κατάρρευση της liner ναυτιλίας ενώ οι ναυλώσεις συμφωνούνται εδώ και μήνες σε εξευτελιστικές τιμές.

Τα νεότερα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας ωστόσο πιθανώς να βρεθούν στο άμεσο μέλλον σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση αλλά πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι συσσωρευμένες ζημίες των εταιρειών θα είναι σε βάθος χρόνου ανυπολόγιστες και δυσβάσταχτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα μόνο τέσσερα πλοία, ηλικίας κάτω από 20 έτη και συνολικής χωρητικότητας 15.000 TEU έχουν διαλυθεί, εκ των οποίων μόνο δύο ανήκαν στην Hanjin.