
Πέντε μήνες μετά την κατάρρευση της Hanjin Shipping, περισσότερο από τα δύο τρίτα των πλοίων της εταιρείας παραμένουν αναύλωτα και… λησμονημένα σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry. Πιο συγκεκριμένα εκτιμάται ότι 63 πλοία της Hanjin -με περίπου 460.000 TEU χωρητικότητα- παραμένουν αναύλωτα και στα αζήτητα ανά την υφήλιο. Παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός των συγκεκριμένων πλοίων ήδη δημοπρατήθηκε για 460 εκατομμύρια δολάρια οι αναλυτές της Drewry και άλλων φορέων εκτιμούν ότι η κατάσταση της αγοράς δεν επιτρέπει ριψοκίνδυνα ανοίγματα από τις εταιρείες που ασθμαίνουν. Ωστόσο διαφαίνεται ότι η κολοσσιαία Maersk Line έχει δείξει τη μεγαλύτερη προθυμία μέχρι σήμερα για την απόκτηση του στόλου της κορεατικής εταιρείας.
Οι αναλυτές εικάζουν ότι η υπερπροσφορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε συνδυασμό με την περιορισμένη ζήτηση από τις εμπορικές αγορές της Δύσης οδηγούν σε κατάρρευση της liner ναυτιλίας ενώ οι ναυλώσεις συμφωνούνται εδώ και μήνες σε εξευτελιστικές τιμές.
Τα νεότερα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας ωστόσο πιθανώς να βρεθούν στο άμεσο μέλλον σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση αλλά πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι συσσωρευμένες ζημίες των εταιρειών θα είναι σε βάθος χρόνου ανυπολόγιστες και δυσβάσταχτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα μόνο τέσσερα πλοία, ηλικίας κάτω από 20 έτη και συνολικής χωρητικότητας 15.000 TEU έχουν διαλυθεί, εκ των οποίων μόνο δύο ανήκαν στην Hanjin.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ