
Ως ευχάριστη είδηση αναμεταδόθηκε στα τοπικά και κυρίως στα ναυτιλιακά ΜΜΕ η απόφαση του υπουργού ναυτιλίας για τη δημιουργία νέων Σχολών στο νομό Χίου. Πιο συγκεκριμένα μετά την επίσκεψη του υπουργού στις ΑΕΝ Μηχανικών Χίου και Πλοιάρχων Οινουσσών το Σαββατοκύριακο ο κ. Κουρουμπλής, μέσω δελτίου Τύπου που ανάρτησε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ακτοφυλακής, γνωστοποίησε την απόφαση να δημιουργηθούν δύο Σχολές (Σωστικών & Πυροσβεστικών Μέσων και Ειδικό Τμήμα Μηχανικών Ε.Ν.), ώστε να διευκολύνονται οι σπουδαστές του Βορείου Αιγαίου, οι οποίοι αναγκάζονται να ταξιδεύουν στον Ασπρόπυργο ή στη Μακεδονία, για την έκδοση των απαραίτητων Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας.
Και μολονότι η απόφαση κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, πολλοί γνώστες των θεμάτων της ναυτικής εκπαίδευσης στέκονται κάπως αμήχανοι αφού λίγες εβδομάδες πριν ο υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να δημιουργηθεί ΑΕΝ και στην Κάλυμνο. Και οι δύο προτάσεις του υπουργού είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση και θα εξυπηρετήσουν όχι μόνο τοπικές ανάγκες αλλά πολύ περισσότερο τις ανάγκες της ελληνικής ναυτιλίας στο σύνολό της, εντούτοις μάλλον ο καλοπροαίρετος υπουργός παραβλέπει τις τεράστιες αδυναμίες που παρουσιάζονται σήμερα στις υλικοτεχνικές υποδομές των υπαρχουσών Ακαδημιών. Μαθαίνουμε ότι σήμερα σε σημαντικές περιφερειακές Ακαδημίες δεν υπάρχει πλέον σίτιση, σε πολλές περιπτώσεις και η διαμονή είναι κάτω από το προσδοκώμενο επίπεδο , ενώ κατά τη διάρκεια του πιο ψυχρού χειμώνα εδώ και δεκαετίες δεν υπάρχει ούτε καν θέρμανση. Οι κραυγές αγωνίας, αν όχι αγανάκτησης των σπουδαστών προς τα Ναυτικά Χρονικά είναι πλέον καθημερινές και πολυάριθμες, ενώ το ύφος και η βαρύτητα των μηνυμάτων που λαμβάνουμε -κυρίως ανώνυμων για ευνόητους λόγους- ‘ταράζει’ ακόμα και τον πιο ψύχραιμο αρθρογράφο.
Ο νέος υπουργός, έμπειρος πολιτικός με γνώση των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής περιφέρειας, ορθά πράττει ως πολιτικός και προσπαθεί να αφουγκραστεί τις αγωνίες των τοπικών πληθυσμών και των αναγκών τους. Οι πιο παλαίμαχοι, όμως, στην Ακτή Βασιλειάδη οφείλουν να τον συγκρατήσουν στη γενναιόψυχη προσφορά του προς τους νέους και τους απανταχού ναυτικούς του τόπου μας. Η ελληνική ναυτιλία είναι πολύ υπερήφανη και πολύ θαυμαστή για να καταδέχεται πλέον Ακαδημίες και Σχολές κατώτερες του σημαντικού ρόλου τους. Δεν απαιτούνται καινοτομίες, ρηξικέλευθοι νεωτερισμοί και ριζοσπαστικές ανατροπές. Ψυχραιμία και νηφαλιότητα ως προς την αντιμετώπιση των χρονιών προβλημάτων συστήνονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ