
 
															 
															Ως ευχάριστη είδηση αναμεταδόθηκε στα τοπικά και κυρίως στα ναυτιλιακά ΜΜΕ η απόφαση του υπουργού ναυτιλίας για τη δημιουργία νέων Σχολών στο νομό Χίου. Πιο συγκεκριμένα μετά την επίσκεψη του υπουργού στις ΑΕΝ Μηχανικών Χίου και Πλοιάρχων Οινουσσών το Σαββατοκύριακο ο κ. Κουρουμπλής, μέσω δελτίου Τύπου που ανάρτησε στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Ακτοφυλακής, γνωστοποίησε την απόφαση να δημιουργηθούν δύο Σχολές (Σωστικών & Πυροσβεστικών Μέσων και Ειδικό Τμήμα Μηχανικών Ε.Ν.), ώστε να διευκολύνονται οι σπουδαστές του Βορείου Αιγαίου, οι οποίοι αναγκάζονται να ταξιδεύουν στον Ασπρόπυργο ή στη Μακεδονία, για την έκδοση των απαραίτητων Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας.
Και μολονότι η απόφαση κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, πολλοί γνώστες των θεμάτων της ναυτικής εκπαίδευσης στέκονται κάπως αμήχανοι αφού λίγες εβδομάδες πριν ο υπουργός εξέφρασε την επιθυμία του να δημιουργηθεί ΑΕΝ και στην Κάλυμνο. Και οι δύο προτάσεις του υπουργού είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση και θα εξυπηρετήσουν όχι μόνο τοπικές ανάγκες αλλά πολύ περισσότερο τις ανάγκες της ελληνικής ναυτιλίας στο σύνολό της, εντούτοις μάλλον ο καλοπροαίρετος υπουργός παραβλέπει τις τεράστιες αδυναμίες που παρουσιάζονται σήμερα στις υλικοτεχνικές υποδομές των υπαρχουσών Ακαδημιών. Μαθαίνουμε ότι σήμερα σε σημαντικές περιφερειακές Ακαδημίες δεν υπάρχει πλέον σίτιση, σε πολλές περιπτώσεις και η διαμονή είναι κάτω από το προσδοκώμενο επίπεδο , ενώ κατά τη διάρκεια του πιο ψυχρού χειμώνα εδώ και δεκαετίες δεν υπάρχει ούτε καν θέρμανση. Οι κραυγές αγωνίας, αν όχι αγανάκτησης των σπουδαστών προς τα Ναυτικά Χρονικά είναι πλέον καθημερινές και πολυάριθμες, ενώ το ύφος και η βαρύτητα των μηνυμάτων που λαμβάνουμε -κυρίως ανώνυμων για ευνόητους λόγους- ‘ταράζει’ ακόμα και τον πιο ψύχραιμο αρθρογράφο.
Ο νέος υπουργός, έμπειρος πολιτικός με γνώση των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής περιφέρειας, ορθά πράττει ως πολιτικός και προσπαθεί να αφουγκραστεί τις αγωνίες των τοπικών πληθυσμών και των αναγκών τους. Οι πιο παλαίμαχοι, όμως, στην Ακτή Βασιλειάδη οφείλουν να τον συγκρατήσουν στη γενναιόψυχη προσφορά του προς τους νέους και τους απανταχού ναυτικούς του τόπου μας. Η ελληνική ναυτιλία είναι πολύ υπερήφανη και πολύ θαυμαστή για να καταδέχεται πλέον Ακαδημίες και Σχολές κατώτερες του σημαντικού ρόλου τους. Δεν απαιτούνται καινοτομίες, ρηξικέλευθοι νεωτερισμοί και ριζοσπαστικές ανατροπές. Ψυχραιμία και νηφαλιότητα ως προς την αντιμετώπιση των χρονιών προβλημάτων συστήνονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ