
Σύμφωνα με την Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), τα ναυπηγεία της Ευρώπης τα οποία συγκαταλέγονται στη λίστα των εξειδικευμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαχειρίζονται λιγότερο από το 30% των πλοίων προς διάλυση.
Το συγκεκριμένο γεγονός φανερώνει την ανάγκη για σύσταση διαλυτηρίων σε περιοχές εκτός της Ευρώπης τα οποία θα παρέχουν ασφαλείς εργασιακές συνθήκες και η λειτουργία τους θα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Να πληρούν δηλαδή τις απαραίτητες προδιαγραφές σύμφωνα με τον Κανονισμό Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/ 2013) για να προστεθούν στην εγκεκριμένη λίστα της Ε.Ε. Εφόσον ένα πλοίο έχει σημαία κράτους της Ε.Ε., θα οδηγείται σε ένα εγκεκριμένο διαλυτήριο στο τέλος της λειτουργικής του ζωής είτε αυτό το διαλυτήριο βρίσκεται εντός είτε εκτός της Ε.Ε.
Nα σημειωθεί ότι πολλές αιτήσεις διαλυτηρίων εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία), που επιθυμούν να προστεθούν στη λίστα της Ε.Ε., δεν έχουν ακόμα εγκριθεί. Το πιο σημαντικό απ’ αυτά τα διαλυτήρια βρίσκεται στην πόλη Alang της Ινδίας, όπου πολλές εγκαταστάσεις συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χόνγκ Κόνγκ, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν τη μέθοδο του beaching για τη διάλυση των πλοίων. Η ECSA έχει υποστηρίξει την προσθήκη αυτής της περιοχής στη λίστα των εγκεκριμένων διαλυτηρίων της Ε.Ε. διότι αυτό συν τοις άλλοις θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσουν υψηλές προδιαγραφές και άλλα διαλυτήρια εκτός Ε.Ε.
Ο ευρωπαϊκός Κανονισμός Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/2013) θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ