
Aπογοητευτικά είναι τα στοιχεία για τις απαγωγές ναυτικών το 2016. Ρεκόρ αθλιότητας που ξεπερνά κάθε προηγούμενο στα τελευταία 10 χρόνια, καταγράφουν τα στοιχεία του IMB στην ετήσια έκθεση για την πειρατεία. Αν και το διεθνές έγκλημα της πειρατείας εμφανίζεται να υποχωρεί με καταγεγραμμένα 191 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης ληστείας στις θάλασσες του κόσμου, οι απαγωγές αποτελούν πλέον το νέο εφιάλτη των θαλασσών. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία όπως δημοσιεύτηκαν από το διεθνή κέντρο μελέτης και καταπολέμησης της ανομίας στους ωκεανούς οι «Θαλάσσιες» απαγωγές, παρουσίασαν τριπλάσια αύξηση στο 2015.
«Η συνεχιζόμενη πτώση της πειρατείας όπως και της ομηρίας ναυτικών είναι μεν μια καλή είδηση, αλλά ορισμένες θαλάσσιες οδοί παραμένουν επικίνδυνες» δήλωσε ο Pottengal Mukundan, διευθυντής του IMB . Η ραγδαία κλιμάκωση των απαγωγών πληρωμάτων είναι μια ανησυχητική τάση σε ορισμένες περιοχές της Δυτικής Αφρικής όπως και στη θάλασσα Σούλου και στην ευρύτερη περιοχή μεταξύ ανατολικής Μαλαισίας και Φιλιππίνων.
Οι σύγχρονοι άνομοι- εφιάλτες των θαλασσών απήγαγαν για λύτρα 62 ναυτικούς σε 15 μεμονωμένα επεισόδια κατά το 2016. Η πλειονότητα των περιστατικών ήταν στα ανοικτά της Δυτικής Αφρικής, ενώ αυξανόμενες πλέον είναι οι επιθέσεις και στις θάλασσες από τη Μαλαισία έως την Ινδονησία. Κυρίως στόχος των απαγωγέων φαίνεται ότι είναι προς το παρόν τα ρυμουλκά, οι φορτηγίδες, τα αλιευτικά σκάφη, ενώ πιο πρόσφατα στο μάτι των εγκληματιών βρίσκονται και ποντοπόρα πλοία μικρής ή μεσαίας χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ