
Το λιμάνι της Αμβέρσας κατέγραψε σημαντική αύξηση μεγεθών κατά το 2016. Συγκεκριμένα, το περασμένο έτος έκλεισε για την Αμβέρσα με έναν όγκο διακινηθέντων εμπορευμάτων που ξεπερνά τους 214 εκατ. τόνους, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του ο λιμένας διαχειρίστηκε περισσότερα από 10 εκατ. TEU (αύξηση 4,2% σε σχέση με το 2015). Από την άλλη σημαντική αύξηση παρατηρείται και στην διακίνηση χύδην υγρών φορτίων, που για το 2016 ανήλθαν σε 70 εκατ. τόνους.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του λιμένα της Αμβέρσας, ο τελευταίος πέτυχε τα τελευταία χρόνια να ενισχύσει την θέση του ως προτιμητέος λιμένας για το εμπόριο από και προς την Άπω Ανατολή, σε βάρος των άμεσων ανταγωνιστών του, των λιμένων του Ρότερνταμ και του Αμβούργου.
Επίσης, ο λιμένας της Αμβέρσας φαίνεται ότι συνεχίζει να αποτελεί προτιμητέο λιμένα προσέγγισης και για τα πλοία των μεγαλύτερων παγκόσμιων συμμαχιών στη ναυτιλία: 2M, Ocean Alliance και THE Alliance.
Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον ότι όχι μόνο αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των πλοίων που αφίχθηκαν εντός του 2016 στην Αμβέρσα (συνολικά 14.523 πλοία – αύξηση 0,7% σε σχέση με το 2015), αλλά αυξήθηκε σημαντικά και ο αριθμός των μεγάλης χωρητικότητας πλοίων και συγκεκριμένα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 13.000 TEU. Έτσι, ενώ το 2015 ο λιμένας της Αμβέρσας είχε υποδεχτεί 320 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 13.000 TEU, το 2016 ο αριθμός αυτός έφτασε στα 458 πλοία (αύξηση κατά 43,1%).
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DIRK WAEM BELGIUM OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ