
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως, μετά από πολυετή έρευνα του Ιρλανδού δημοσιογράφου Senan Molony, από τα οποία προκύπτει πως η καταστροφή του «Τιτανικού» και ο θάνατος εκατοντάδων επιβατών του στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού στις 15 Απριλίου του 1914 μπορεί να μην οφειλόταν στην πρόσκρουση στο παγόβουνο.
Σε ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 4, o δημοσιογράφος υποστήριξε ότι μετά από ενδελεχή έρευνα τριάντα ετών έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η αιτία που βυθίστηκε ο «Τιτανικός» δεν ήταν το παγόβουνο αλλά μία πυρκαγιά. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πυρκαγιά ξέσπασε σε χώρο κοντά στο λεβητοστάσιο του πλοίου, όπου βρισκόταν αποθηκευμένο κάρβουνο και μάλιστα είχε ξεσπάσει λίγο πριν την αναχώρηση του «Τιτανικού» από το Σαουθάμπτον. Για την πυρκαγιά οι επιβάτες δεν ενημερώθηκαν ποτέ, καθώς η εταιρεία και το πλήρωμα αποφάσισαν να αποκρύψουν το γεγονός.
Ο Senan Molony υποστηρίζει ότι από την ανάλυση φωτογραφιών του «Τιτανικού», πριν την αναχώρηση του τελευταίου από την Αγγλία, εντόπισε ίχνη αιθάλης σε τμήματα της πλώρης του πλοίου, κάτι που αποδεικνύει ότι πυρκαγιά είχε «τραυματίσει» το πλοίο, οπότε με μεγαλύτερη ευκολία οι πάγοι διαπέρασαν το μέταλλο του πλοίου όταν το τελευταίου συγκρούστηκε με το παγόβουνο.
Συγκεκριμένα, κατά την θεωρία του Molony, τα γεγονότα εξελίχθηκαν ως εξής: ξεσπά η πυρκαγιά ενώ το πλοίο βρισκόταν ακόμα στο λιμάνι. Παρά τις προσπάθειες του πληρώματος να σβήσει την πυρκαγιά άμεσα, οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν εντός του κύτους του πλοίου μπορεί να έφτασαν ακόμα και τους 1.000 °C, καθιστώντας το ατσάλι του «Τιτανικού» εύθραυστο. Έτσι, όταν κατά την Πέμπτη ημέρα του ταξιδιού του, ο «Τιτανικός» έπεσε πάνω στο παγόβουνο, το καταπονημένο πρωραίο τμήμα του κύτους έσπασε και η βύθιση ήταν αναπόφευκτη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/B/W ONLY & ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPASTR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ