
Επιπρόσθετες επενδύσεις σε λιμάνια στα οποία έχουν εντοπιστεί σημαντικά προβλήματα ασφάλειας ή χρειάζεται να αποκατασταθούν ζημιές ενέκρινε η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας. Μετά από εισήγηση του ΓΓ Λιμένων Χρήστου Λαμπρίδη, ο Υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ), ποσό ύψους 1.084.000 ευρώ, από τον προϋπολογισμό του 2016.
Συγκεκριμένα, οι επιπλέον επενδύσεις που αποφασίστηκαν για το 2016 αφορούν στους λιμένες αρμοδιότητας των Οργανισμών Λιμένων Ευβοίας, Κέρκυρας, Βόλου, όπως επίσης και του Δ. Πύλου, Λευκάδας, Μυτιλήνης και Ρεθύμνου. Έτσι το σύνολο του ποσού που απορροφήθηκε από το ΠΔΕ της ΓΓΛΛΠΝΕ, για το 2016, ανέρχεται συνολικά σε περίπου 5.900.000€ και κατανεμήθηκε συνολικά σε 76 έργα.
Τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία επιλέχθηκαν τα λιμενικά έργα αφορούσαν στη κάλυψη έκτακτων και επειγουσών αναγκών των λιμένων, χωρίς την αλλαγή των χαρακτηριστικών τους και με προϋπολογισμό έργου που να μη ξεπερνά τις 100.000 ευρώ προ ΦΠΑ για κάθε λιμένα. Επίσης, σημαντικό κριτήριο για την επιλογή αποτέλεσε η κάλυψη όσο το δυνατόν περισσότερων αναγκών στους λιμένες της χώρας πανελλαδικά.
Επισημαίνεται ότι βασική προτεραιότητα αποτέλεσε η ενίσχυση των εποπτευόμενων φορέων (Οργανισμοί Λιμένων και Λιμενικά Ταμεία) της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, ενώ ένα ακόμη κριτήριο επιλογής των έργων αποτέλεσε η απορρόφηση κονδυλίων του ΠΔΕ, από τους φορείς που υπέβαλλαν νέες προτάσεις λιμενικών έργων τα προηγούμενα έτη, καθώς και οι προτεραιότητες των έργων, με πρωταρχικό μέλημα την ασφάλεια των επιβατών και την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…

Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…

Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…

Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…

Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ