
Μέσα στους επόμενους μήνες η Maersk Line αναμένεται να προχωρήσει στην διάλυση συνολικά οκτώ πλοίων της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Panamax, καθώς μετά το άνοιγμα της νέας Διώρυγας του Παναμά δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αυτά.
Εξ αυτών τουλάχιστον τα μισά θα κατευθυνθούν προς διαλυτήρια της Ινδίας και συγκεκριμένα στα διαλυτήρια που βρίσκονται στην περιοχή Αλάνγκ, στην είσοδο του κόλπου Χαμπάντ, στο Γκουτζαράτ στη βορειοδυτική Ινδία. Τα υπόλοιπα θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια της Κίνας, Jiangyin Xiagang Changjiang Ship.
Ο Søren Toft, CCO της Maersk Line, δήλωσε ότι τα πλοία αυτά αν και αντιπροσωπεύουν το 1% του στόλου της Maersk, εν τούτοις θα βοηθήσουν την εταιρεία να περιορίσει την προσφερόμενη από μέρους της χωρητικότητα, διαμορφώνοντας μία καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Η επιλογή της Maersk να διαλύσει πλοία της στην Ινδία έχει προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις εντός και εκτός Δανίας, με τις τελευταίες να τονίζουν ότι στα ινδικά διαλυτήρια και ιδίως σε αυτά που βρίσκονται στην ακτή της Αλάνγκ συχνά καταγράφονται περιστατικά σοβαρών τραυματισμών εργατών που οφείλονται στις κακές εργασιακές και περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτά. Από την πλευρά της η Maersk υποστηρίζει την επιλογή της και απαντά στους επικριτές της τονίζοντας πως επιλέγει διαλυτήρια που πληρούν όλες τις κανονιστικές απαιτήσεις της ΕΕ και τις συνθήκες ασφάλειας των εργαζομένων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ