
Μέσα στους επόμενους μήνες η Maersk Line αναμένεται να προχωρήσει στην διάλυση συνολικά οκτώ πλοίων της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου Panamax, καθώς μετά το άνοιγμα της νέας Διώρυγας του Παναμά δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για αυτά.
Εξ αυτών τουλάχιστον τα μισά θα κατευθυνθούν προς διαλυτήρια της Ινδίας και συγκεκριμένα στα διαλυτήρια που βρίσκονται στην περιοχή Αλάνγκ, στην είσοδο του κόλπου Χαμπάντ, στο Γκουτζαράτ στη βορειοδυτική Ινδία. Τα υπόλοιπα θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια της Κίνας, Jiangyin Xiagang Changjiang Ship.
Ο Søren Toft, CCO της Maersk Line, δήλωσε ότι τα πλοία αυτά αν και αντιπροσωπεύουν το 1% του στόλου της Maersk, εν τούτοις θα βοηθήσουν την εταιρεία να περιορίσει την προσφερόμενη από μέρους της χωρητικότητα, διαμορφώνοντας μία καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Η επιλογή της Maersk να διαλύσει πλοία της στην Ινδία έχει προκαλέσει ισχυρές αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις εντός και εκτός Δανίας, με τις τελευταίες να τονίζουν ότι στα ινδικά διαλυτήρια και ιδίως σε αυτά που βρίσκονται στην ακτή της Αλάνγκ συχνά καταγράφονται περιστατικά σοβαρών τραυματισμών εργατών που οφείλονται στις κακές εργασιακές και περιβαλλοντικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτά. Από την πλευρά της η Maersk υποστηρίζει την επιλογή της και απαντά στους επικριτές της τονίζοντας πως επιλέγει διαλυτήρια που πληρούν όλες τις κανονιστικές απαιτήσεις της ΕΕ και τις συνθήκες ασφάλειας των εργαζομένων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ