
Πρόσφατα δημοσιευμένες έρευνες υπολόγισαν ότι η παγκόσμια βιομηχανία ναυτικής ασφάλειας και τεχνολογίας αναμένεται να κινηθεί με ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 40% τα επόμενα πέντε χρόνια. Για το 2016 εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά θα έχει τζίρο περί τα $16,7 δις ενώ ως το 2021 προβλέπεται να ανέλθει σε σχεδόν $24 δις. Βασική αιτία είναι οι νέοι κανονισμοί και τα νέα πρότυπα, με τους οποίους οφείλει να συμμορφωθεί η παγκόσμια ναυτιλία, και οι οποίοι τέθηκαν εν μέσω αυξανόμενων περιστατικών που σχετίζονται με την τρομοκρατία και την πειρατεία.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών που διενήργησαν αμερικανικές εταιρείες, τροχοπέδη στην ανάπτυξη της βιομηχανίας ναυτικής ασφάλειας αποτελούν η έλλειψη ομοιογένειας στα πρότυπα ναυτικών τεχνολογιών και κυρίως η πολιτική αβεβαιότητα που υπάρχει σε συγκεκριμένες περιοχές του κόσμου που οδηγούν μοιραία σε εκτενή περιστατικά πειρατείας.
Ο τομέας που επηρεάζεται λιγότερο από εξωγενή προβλήματα και για αυτό παρουσίασε υψηλότατη ανάπτυξη αφορά την τεχνολογία συστημάτων ανίχνευσης, εξαιτίας της αυξημένης χρήσης συστημάτων ανίχνευσης μέσω ακτίνων laser.
Περαιτέρω, συστήματα αυτόματης ταυτοποίησης (Automatic Identification Systems – AIS), ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων (Radio-Frequency Identification – RFID) και συστήματα εντοπισμού μέσω GPS για πλοία, εμπορεύματα και το προσωπικό συνέβαλαν στην ανάπτυξη της αγοράς ναυτικής τεχνολογίας.
Τα συστήματα εντοπισμού και επιτήρησης αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά για το 2016, ώστε να διατηρηθεί η ασφάλεια στα πλοία και τα εμπορεύματα, με τη Βόρεια Αμερική να διατηρεί τα πρωτεία. Ισχυρή ανάπτυξη την επόμενη πενταετία αναμένεται για τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, Νοτιοανατολική Ασία), αλλά και των ανεπτυγμένων χωρών της Άπω Ανατολής (Ιαπωνία, Νότια Κορέα) ως αποτέλεσμα της γενικότερης ταχύτατης ανάπτυξης τους, ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ