
Πρόσφατα δημοσιευμένες έρευνες υπολόγισαν ότι η παγκόσμια βιομηχανία ναυτικής ασφάλειας και τεχνολογίας αναμένεται να κινηθεί με ρυθμούς ανάπτυξης άνω του 40% τα επόμενα πέντε χρόνια. Για το 2016 εκτιμάται ότι η εν λόγω αγορά θα έχει τζίρο περί τα $16,7 δις ενώ ως το 2021 προβλέπεται να ανέλθει σε σχεδόν $24 δις. Βασική αιτία είναι οι νέοι κανονισμοί και τα νέα πρότυπα, με τους οποίους οφείλει να συμμορφωθεί η παγκόσμια ναυτιλία, και οι οποίοι τέθηκαν εν μέσω αυξανόμενων περιστατικών που σχετίζονται με την τρομοκρατία και την πειρατεία.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ερευνών που διενήργησαν αμερικανικές εταιρείες, τροχοπέδη στην ανάπτυξη της βιομηχανίας ναυτικής ασφάλειας αποτελούν η έλλειψη ομοιογένειας στα πρότυπα ναυτικών τεχνολογιών και κυρίως η πολιτική αβεβαιότητα που υπάρχει σε συγκεκριμένες περιοχές του κόσμου που οδηγούν μοιραία σε εκτενή περιστατικά πειρατείας.
Ο τομέας που επηρεάζεται λιγότερο από εξωγενή προβλήματα και για αυτό παρουσίασε υψηλότατη ανάπτυξη αφορά την τεχνολογία συστημάτων ανίχνευσης, εξαιτίας της αυξημένης χρήσης συστημάτων ανίχνευσης μέσω ακτίνων laser.
Περαιτέρω, συστήματα αυτόματης ταυτοποίησης (Automatic Identification Systems – AIS), ταυτοποίησης μέσω ραδιοσυχνοτήτων (Radio-Frequency Identification – RFID) και συστήματα εντοπισμού μέσω GPS για πλοία, εμπορεύματα και το προσωπικό συνέβαλαν στην ανάπτυξη της αγοράς ναυτικής τεχνολογίας.
Τα συστήματα εντοπισμού και επιτήρησης αναμένεται να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά για το 2016, ώστε να διατηρηθεί η ασφάλεια στα πλοία και τα εμπορεύματα, με τη Βόρεια Αμερική να διατηρεί τα πρωτεία. Ισχυρή ανάπτυξη την επόμενη πενταετία αναμένεται για τις αναπτυσσόμενες χώρες (Κίνα, Ινδία, Νοτιοανατολική Ασία), αλλά και των ανεπτυγμένων χωρών της Άπω Ανατολής (Ιαπωνία, Νότια Κορέα) ως αποτέλεσμα της γενικότερης ταχύτατης ανάπτυξης τους, ως διαμετακομιστικοί κόμβοι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ