
Η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου της Βόρειας Θάλασσας εμφανίζει δειλά-δειλά τα πρώτα σημάδια εισόδου της σε φάση ανάκαμψης. Αυτό υποστηρίζουν αρκετοί αναλυτές καθώς ο πετρελαϊκός κολοσσός BP ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών τα σχέδιά του για περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας του στην Βόρεια Θάλασσα, αυτόνομα αλλά και σε συνεργασία με τις Statoil και Nexen.
Τα προηγούμενα χρόνια οι διερευνητικές γεωτρήσεις είχαν υποχωρήσει σημαντικά, καθώς μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες είχαν υποχρεωθεί να μειώσουν κατά πολύ τις δαπάνες τους και τα επενδυτικά τους σχέδια, λόγω της κατάρρευσης των τιμών του πετρελαίου. Μία από τις πετρελαιοπαραγωγικές περιοχές που είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα ήταν η Βόρεια Θάλασσα, καθώς το κόστος γεωτρήσεων σε αυτήν ήταν από τα υψηλότερα παγκοσμίως.
Καθώς φαίνεται, όμως, η δύσκολη περίοδος μοιάζει να ανήκει στο παρελθόν, με την BP να προχωρά σε εκ νέου ισχυροποίηση της θέσης της στην Βόρεια Θάλασσα, καθώς διαβλέπει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες. Η BP αναμένεται να συμμετάσχει σε έως και πέντε διερευνητικές γεωτρήσεις έως τα τέλη του 2017, εξαγοράζοντας από την Statoil και τη Nexen ποσοστά σε άδειες για διεξαγωγή ερευνητικών γεωτρήσεων σε περιοχές ανατολικά και δυτικά των νησιών Σέτλαντ.
Ο Μαρκ Τόμας, περιφερειακός πρόεδρος της BP με ευθύνη την Βόρεια Θάλασσα, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «εργαζόμαστε από κοινού με εταιρείες όπως η Statoil και η Nexen για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε πρόσβαση στους υπολειπόμενους πετρελαϊκούς πόρους της Βόρειας Θάλασσας, καθώς στρατηγικός μας στόχος είναι να παραμείνουμε κορυφαίος παίκτης στην περιοχή (με όρους επενδύσεων, παραγωγής και εργατικού δυναμικού) για τις επόμενες δεκαετίες».
Φωτό: flickr.com/ BP Images
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ