
Στη σύνοδο των μελών του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) στην Βιέννη την περασμένη Τετάρτη ελήφθη η απόφαση -μετά από σχεδόν δύο χρόνια σχετικών συζητήσεων- της μείωσης της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου κατά 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, κάτι που οδήγησε τις τιμές του πετρελαίου σε σημαντική άνοδο. Το Brent βρέθηκε στα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιούλιο του 2015, στα $54,27 ανά βαρέλι, ενώ και το αργό κινήθηκε πάνω από το όριο των 50 δολαρίων και συγκεκριμένα στα $51,6. Εχθές, βέβαια, οι τιμές του πετρελαίου μετά το ράλι των προηγουμένων ημερών καταγράφουν υποχώρηση, με το Βrent να υποχωρεί στα $53,23 και το αργό στα $50,64.
Οι πιέσεις που δέχονται οι τιμές οφείλεται στη στάση αναμονής των επενδυτών για το κατά πόσο τα συμφωνηθέντα θα τηρηθούν από τα ίδια τα κράτη μέλη του ΟΠΕΚ αλλά και για το κατά πόσο η συμφωνία θα τύχει της στήριξης και των πετρελαιοεξαγωγικών χωρών που δεν είναι μέλη του Οργανισμού. Το κύριο ερώτημα είναι το κατά πόσο η Μόσχα θα υλοποιήσει τη συμφωνία για μείωση της παραγωγής της σε πετρέλαιο κατά 300.000 βαρέλια ημερησίως με στόχο την εξισορρόπηση της παγκόσμιας ενεργειακής αγοράς. Βέβαια, αρκετοί αναλυτές θεωρούν πως αυτήν την φορά η Ρωσία θα τηρήσει τα συμφωνηθέντα. Αυτό, ωστόσο, μένει να φανεί στο άμεσο μέλλον. Επίσης, και οι εκπεφρασμένες διαφωνίες που υπάρχουν μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ιράν ενισχύουν την αμφιβολία για το κατά πόσο η συμφωνία θα υλοποιηθεί εν τέλει.
Πάντως, εάν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, η παγκόσμια ισορροπία προσφοράς-ζήτησης έχει μεγάλες πιθανότητες να γυρίσει από πλεόνασμα σε έλλειμμα, ωθώντας τις τιμές του πετρελαίου -κατά την Goldman Sachs- σε επίπεδα άνω των $60 ανά βαρέλι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.
Από την άλλη, καταγράφονται και οι πρώτες ισχυρές αντιδράσεις από την απόφαση για μείωση της παραγωγής με την Ινδονησία να ανακοινώνει την αναστολή -για μία ακόμα φορά, μετά το 2009- της συμμετοχής της στον ΟΠΕΚ, εκφράζοντας την έντονη αντίδρασή της για την απόφαση του Οργανισμού και τονίζοντας ότι αυτή αντιβαίνει στα οικονομικά συμφέροντα της χώρας.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι αρκετοί αναλυτές εκφράζουν την εκτίμηση ότι η απόφαση του OPEK έχει έναν σίγουρο κερδισμένο, και αυτός δεν είναι άλλος από τις ΗΠΑ, στις οποίες προβλέπεται ότι θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση αν όχι και απογείωση της παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/CHRISTIAN BRUNA & EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ