
Το θέμα των αγοραπωλησιών, κυρίως μεταχειρισμένων πλοίων, απασχολεί έντονα τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων τοποθετώντας τη ναυτιλία στην παγκόσμια επικαιρότητα. Πρόσφατα το πρακτορείο Reuters δημοσίευσε επ΄αυτού του θέματος άρθρο με τίτλο “οι τιμές ευκαιρίας και η αύξηση των ναύλων ενισχύουν τις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων” εστιάζοντας κυρίως στο αυξημένο ενδιαφέρον της Κίνας για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Ο κ. Γιώργος Λογοθέτης, CFO Finance & Research, George Moundreas & Company S.A, σχολιάζει και αξιολογεί το ελληνικό ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη αγορά.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που άλλαξε χέρια έως την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, ανέρχεται στα 589 πλοία, συνολικής αξίας περίπου $ 5,35 δισ. Αν και το άρθρο αναφέρει ότι το ενδιαφέρον για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου από την Κίνα είναι αυξημένο, κυρίως για πλοία ηλικίας 10 – 15 ετών, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι αυτοί που για άλλη μία φορά έχουν την πρωτιά στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα έως και τις 25 Νοεμβρίου, εταιρείες Ελληνικών συμφερόντων αγόρασαν 198 πλοία αξίας $ 2,2 δισ. περίπου, όταν οι Κινέζοι αγόρασαν 97 πλοία αξίας 610 εκ. περίπου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία, ο μέσος όρος τιμής για την αγορά πλοίων από τους Έλληνες είναι $ 11,1 εκ, ενώ για τους Κινέζους στα $ 6,3 εκ. Συμπερασματικά, καταλήγουμε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, εκτός ότι αγόρασαν υπέρ-διπλάσιο αριθμό πλοίων από τους Κινέζους που βρίσκονται στη 2η θέση, επικεντρώθηκαν σε αγορές νεότερων πλοίων.
Φυσικά το ζητούμενο είναι κατά πόσο η επενδυτική αυτή κίνηση θα αποδειχθεί <<κερδοφόρα>>, καθώς οι τιμές χωρίς αμφιβολία είναι ελκυστικές, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα εμφανίζουν αυξητική τάση, αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η επίμονη μετριοπαθής ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου και την έντονη μεταβλητότητα στην Παγκόσμια οικονομία, στοιχεία τα οποία μπορεί να επιμηκύνουν τον αρχικά σχεδιασμένο επενδυτικό ορίζοντα. Εν ολίγοις, το δέλεαρ για αγορά μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων είναι μεγάλο και σε αρκετές περιπτώσεις δικαιολογημένο, αλλά δεν είναι για όλους. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κεφαλαιακή επάρκεια για υποστήριξη της επένδυσης σε περίπτωση γυρίσματος της αγοράς, σε μία περίοδο που οι χρηματοπιστωτικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα δύσκολες και η αφελής λογική του “τα χειρότερα πέρασαν” ή “με αυτές τις τιμές τι μπορεί να πάει λάθος” χωρίς την απαραίτητη αξιολόγηση, προγραμματισμό και σύνεση, μόνο από τύχη μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα. Και η ναυτιλία σίγουρα δεν είναι μόνο τύχη!!!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…

Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…

Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…

Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…

Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…

Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…

Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…

Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ