
Το θέμα των αγοραπωλησιών, κυρίως μεταχειρισμένων πλοίων, απασχολεί έντονα τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων τοποθετώντας τη ναυτιλία στην παγκόσμια επικαιρότητα. Πρόσφατα το πρακτορείο Reuters δημοσίευσε επ΄αυτού του θέματος άρθρο με τίτλο “οι τιμές ευκαιρίας και η αύξηση των ναύλων ενισχύουν τις πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων” εστιάζοντας κυρίως στο αυξημένο ενδιαφέρον της Κίνας για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Ο κ. Γιώργος Λογοθέτης, CFO Finance & Research, George Moundreas & Company S.A, σχολιάζει και αξιολογεί το ελληνικό ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη αγορά.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου που άλλαξε χέρια έως την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, ανέρχεται στα 589 πλοία, συνολικής αξίας περίπου $ 5,35 δισ. Αν και το άρθρο αναφέρει ότι το ενδιαφέρον για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου από την Κίνα είναι αυξημένο, κυρίως για πλοία ηλικίας 10 – 15 ετών, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι αυτοί που για άλλη μία φορά έχουν την πρωτιά στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα έως και τις 25 Νοεμβρίου, εταιρείες Ελληνικών συμφερόντων αγόρασαν 198 πλοία αξίας $ 2,2 δισ. περίπου, όταν οι Κινέζοι αγόρασαν 97 πλοία αξίας 610 εκ. περίπου. Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία, ο μέσος όρος τιμής για την αγορά πλοίων από τους Έλληνες είναι $ 11,1 εκ, ενώ για τους Κινέζους στα $ 6,3 εκ. Συμπερασματικά, καταλήγουμε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, εκτός ότι αγόρασαν υπέρ-διπλάσιο αριθμό πλοίων από τους Κινέζους που βρίσκονται στη 2η θέση, επικεντρώθηκαν σε αγορές νεότερων πλοίων.
Φυσικά το ζητούμενο είναι κατά πόσο η επενδυτική αυτή κίνηση θα αποδειχθεί <<κερδοφόρα>>, καθώς οι τιμές χωρίς αμφιβολία είναι ελκυστικές, παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα εμφανίζουν αυξητική τάση, αλλά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η επίμονη μετριοπαθής ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου και την έντονη μεταβλητότητα στην Παγκόσμια οικονομία, στοιχεία τα οποία μπορεί να επιμηκύνουν τον αρχικά σχεδιασμένο επενδυτικό ορίζοντα. Εν ολίγοις, το δέλεαρ για αγορά μοντέρνων μεταχειρισμένων πλοίων είναι μεγάλο και σε αρκετές περιπτώσεις δικαιολογημένο, αλλά δεν είναι για όλους. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κεφαλαιακή επάρκεια για υποστήριξη της επένδυσης σε περίπτωση γυρίσματος της αγοράς, σε μία περίοδο που οι χρηματοπιστωτικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα δύσκολες και η αφελής λογική του “τα χειρότερα πέρασαν” ή “με αυτές τις τιμές τι μπορεί να πάει λάθος” χωρίς την απαραίτητη αξιολόγηση, προγραμματισμό και σύνεση, μόνο από τύχη μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα. Και η ναυτιλία σίγουρα δεν είναι μόνο τύχη!!!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ