
Η Maersk Line και ο οικογενειακός Όμιλος Oetker έχουν καταλήξει σε συμφωνία ώστε η πρώτη να αποκτήσει από τον δεύτερο την γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd, η ιστορία της οποίας ξεκινά το 1871. Για την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας θα πρέπει να ληφθούν πρώτα όλες οι απαραίτητες ρυθμιστικές εγκρίσεις. Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συναλλαγή.
Η Hamburg Süd, η οποία είναι η έβδομη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, έχει ένα στόλο 130 πλοίων με μεταφορική ικανότητα 625.000 TEUs, με την αξία του να εκτιμάται -σύμφωνα με την VesselsValue- στα 1,4 δις δολάρια ΗΠΑ. Το εργατικό της δυναμικό αριθμεί 5.960 υπαλλήλους σε περισσότερα από 250 γραφεία σε όλο τον κόσμο. Το 2015, ο όμιλος της Hamburg Süd είχε κύκλο εργασιών 6.726 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2017, ο στόλος της Maersk Line θα διαθέτει 741 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέσο όρο ηλικίας τα 8,7 έτη. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των δύο εταιρειών θα αγγίζει τα 3,8 εκατ. TEUs, με παγκόσμιο μερίδιο που θα φτάνει το 18,6%.
Ο Søren Skou, ο CEO του ομίλου της Maersk, με αφορμή την ανακοίνωση της απόκτησης από την Maersk Line της Hamburg Süd, τόνισε ότι «η σημερινή ημέρα αποτελεί ένα νέο ορόσημο για την ιστορία της Maersk Line. Είμαι ιδιαιτέρως ευτυχής που καταλήξαμε σε συμφωνία με τον Όμιλο Oetker για την απόκτηση της Hamburg Süd. Η Hamburg Süd είναι μία εταιρεία με πολύ καλή διοίκηση και άξια σεβασμού με ισχυρά εμπορικά σήματα, αφοσιωμένους υπαλλήλους και πιστούς πελάτες. Η Hamburg Süd συμπληρώνει την Maersk Line και από κοινού μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας εξαιρετικές υπηρεσίες και κυρίως στα δρομολόγια Βορρά-Νότου».
Να σημειωθεί ότι η Maersk Line είχε εδώ και καιρό εκφράσει την θέση ότι επιθυμεί την αύξηση του παγκόσμιου μεριδίου της αλλά αυτό επιθυμούσε να το πετύχει όχι με νέες ναυπηγήσεις αλλά μέσω εξαγορών άλλων ναυτιλιακών εταιρειών.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ