
Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Γερμανίας, η Hapag-Lloyd, προχωρά στα επόμενα βήματα της συγχώνευσής της με την αραβική United Arab Shipping Company (UASC), μετά και το πράσινο φως που έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, την περασμένη Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι επιτρέπει την υπό όρους συγχώνευση των δύο εταιρειών, γεγονός που θα επιτρέψει στην Hapag-Lloyd να αναδειχθεί ως η πέμπτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, από νούμερο έξι που ήταν μέχρι πρότινος.
Η νέα εταιρεία θα διαθέτει ένα στόλο 225 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και μία μεταφορική ικανότητα της τάξης των 1.500.000 TEUs, γεγονός που την φέρνει κοντά στα μεγέθη της κινεζικής ChinaCosco, η οποία βρίσκεται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.
Ο κύριος όρος που θέτει η ΕΕ για την επιτυχή ολοκλήρωση της συγχώνευσης των δύο τέως ανταγωνιστών είναι η αποχώρηση της UASC από τα εμπορικά δρομολόγια μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής (κοινοπραξία NEU-1, τέως Pendulum), καθώς διαφορετικά το νέο σχήμα θα κυριαρχούσε σχεδόν μονοπωλιακά στα συγκεκριμένα δρομολόγια, κάτι που θα ήταν αντίθετο προς τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.
Η διαδικασία της συγχώνευσης αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τις 31 Μαρτίου 2017.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ