Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε ο τομέας των διαλύσεων

Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε ο τομέας των διαλύσεων

93
Σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε ο τομέας των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

 

Με υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε και η προηγούμενη εβδομάδα καθώς διαφορετικοί παράγοντες επηρέασαν τις αγορές, όπως η εκλογή του Trump που έριξε τις εγχώριες τιμές του σιδήρου και τα χρηματιστήρια επηρεάζοντας κυρίως την αγορά της Ινδίας και το ατύχημα στο Πακιστάν, όπου οι ανθρώπινες απώλειες τελικά έφτασαν τις 26.  Γενικότερα υπάρχει μία έντονη μεταβλητότητα το τελευταίο διάστημα, ανατρέποντας αυτό που ιστορικά έχει αποδειχθεί, δηλαδή ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους είναι από τα πιο δυνατά στην αγορά των διαλύσεων.

Η Ινδία, στον απόηχο του εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ, αρχικά είδε τις εγχώριες τιμές του σιδήρου και το χρηματιστήριο να οδηγούνται σε ένα καθοδικό σπιράλ, ενώ παράλληλα η απόφαση του Πρωθυπουργού να αποσύρει από την αγορά, όλα τα χαρτονομίσματα των 500 και 1,000 ρουπιών δημιούργησε ένα κλίμα αναταραχής και αβεβαιότητας που επηρέασε αρνητικά και την όποια αγοραστική διάθεση από τους End Buyers.

Το Μπαγκλαντές, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου αυξήθηκαν κατά $ 10/LDT, λόγω των εξελίξεων στις ανταγωνίστριες χώρες, οι End Buyers συνεχίζουν και είναι επιφυλακτικοί, περιορίζοντας τις όποιες αγορές σε τονάζ που γεωγραφικά πρόσκεινται στην περιοχή.

Στο Πακιστάν, το ατύχημα που συνέβη είχε σαν αποτέλεσμα την παύση του οποιαδήποτε αγοραστικού ενδιαφέροντος, καθώς έχει σταματήσει η οποιαδήποτε δραστηριότητα στα διαλυτήρια, αλλά εικάζεται ότι με το που θα επιτραπεί η έναρξη των δραστηριοτήτων, οι End Buyers θα επιστρέψουν με βελτιωμένες τιμές ιδιαίτερα για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 869,709 DWT περίπου, εκ των οποίων το 51% (440,480 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 49% (429,229 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏  Ινδία:  Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Πακιστάν:  Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏  Κίνα:  Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.