
Η συνεχιζόμενη κρίση που βιώνει η ποντοπόρος εμπορική ναυτιλία της Γερμανίας συνεπάγεται για τους Γερμανούς φορολογούμενους ότι θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διασωθούν ναυτιλιακές εταιρείες και κατ’ επέκταση θέσεις εργασίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας. Σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε η γερμανική εφημερίδα «Welt am Sonntag» οι γερμανικές τράπεζες, κυρίως με έδρα τα βορειο-γερμανικά κρατίδια, όπως η HSH Nordbank AG, έχουν χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα γερμανικές ναυτιλιακές με χρηματικά ποσά, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ.
Από το συνολικό αυτό ποσό των 100 δις, με βάση τους υπολογισμούς και τις εκτιμήσεις της «Welt am Sonntag» και στελεχών της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, τα 40 δισεκατομμύρια έχουν χαθεί (κυρίως μέσω διαγραφών χρεών ναυτιλιακών εταιρειών) και τώρα οι Γερμανοί φορολογούμενοι καλούνται να τα πληρώσουν σε φόρους, για να διασωθούν οι γερμανικές τράπεζες. Μάλιστα, ένα ποσό της τάξης των 20 δις ευρώ εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει άμεσα τους προϋπολογισμούς των ομόσπονδων κρατιδίων του Αμβούργου και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν.
Αυτή η εξέλιξη έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση πολιτών, γερμανικών πολιτικών κομμάτων αλλά και εργατικών ενώσεων της χώρας. Ενδεικτική είναι η σφοδρή κριτική που ασκεί προς τους Γερμανούς εφοπλιστές, και εμμέσως προς τις κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια των ομόσπονδων γερμανικών κρατιδίων, ο Wolfgang Kubicki, υψηλόβαθμο στέλεχος του φιλελεύθερου FDP (Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα). O τελευταίος δηλώνει χαρακτηριστικά ότι «είναι απαράδεκτο οι Γερμανοί πλοιοκτήτες να επιχειρούν με δημόσια δαπάνη» να αποκαταστήσουν τις επιχειρήσεις τους και τις δικές τους λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAURIZIO GAMBARINI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ