
Η συνεχιζόμενη κρίση που βιώνει η ποντοπόρος εμπορική ναυτιλία της Γερμανίας συνεπάγεται για τους Γερμανούς φορολογούμενους ότι θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να διασωθούν ναυτιλιακές εταιρείες και κατ’ επέκταση θέσεις εργασίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας. Σύμφωνα με τα όσα παρουσίασε η γερμανική εφημερίδα «Welt am Sonntag» οι γερμανικές τράπεζες, κυρίως με έδρα τα βορειο-γερμανικά κρατίδια, όπως η HSH Nordbank AG, έχουν χρηματοδοτήσει μέχρι σήμερα γερμανικές ναυτιλιακές με χρηματικά ποσά, τα οποία υπολογίζονται σε περίπου 100 δισεκατομμύρια ευρώ.
Από το συνολικό αυτό ποσό των 100 δις, με βάση τους υπολογισμούς και τις εκτιμήσεις της «Welt am Sonntag» και στελεχών της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, τα 40 δισεκατομμύρια έχουν χαθεί (κυρίως μέσω διαγραφών χρεών ναυτιλιακών εταιρειών) και τώρα οι Γερμανοί φορολογούμενοι καλούνται να τα πληρώσουν σε φόρους, για να διασωθούν οι γερμανικές τράπεζες. Μάλιστα, ένα ποσό της τάξης των 20 δις ευρώ εκτιμάται ότι θα επιβαρύνει άμεσα τους προϋπολογισμούς των ομόσπονδων κρατιδίων του Αμβούργου και του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν.
Αυτή η εξέλιξη έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση πολιτών, γερμανικών πολιτικών κομμάτων αλλά και εργατικών ενώσεων της χώρας. Ενδεικτική είναι η σφοδρή κριτική που ασκεί προς τους Γερμανούς εφοπλιστές, και εμμέσως προς τις κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια των ομόσπονδων γερμανικών κρατιδίων, ο Wolfgang Kubicki, υψηλόβαθμο στέλεχος του φιλελεύθερου FDP (Ελεύθερο Δημοκρατικό Κόμμα). O τελευταίος δηλώνει χαρακτηριστικά ότι «είναι απαράδεκτο οι Γερμανοί πλοιοκτήτες να επιχειρούν με δημόσια δαπάνη» να αποκαταστήσουν τις επιχειρήσεις τους και τις δικές τους λανθασμένες επιχειρηματικές επιλογές.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/MAURIZIO GAMBARINI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ