Ναυλαγορά: η «όρεξη» της Κίνας για εισαγωγές, είναι το χαρακτηριστικό των τελευταίων...

Ναυλαγορά: η «όρεξη» της Κίνας για εισαγωγές, είναι το χαρακτηριστικό των τελευταίων 2 μηνών

160
Ναυλαγορά: η «όρεξη» της Κίνας για εισαγωγές, είναι το χαρακτηριστικό των τελευταίων 2 μηνών

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Όσο περνάει ο καιρός τόσο και πιο φανερό γίνεται ότι την περίοδο που διανύουμε και για το επόμενο χρονικό διάστημα, ίσως και χρόνια, οι οικονομίες των χωρών και κατ’ επέκταση της Παγκόσμιας οικονομίας θα καθορίζονται πρωτίστως από τις πολιτικές εξελίξεις. Στα των δικών μας, οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις, δηλαδή ο ανασχηματισμός, εκτός από την εσωτερική κατανάλωση, είναι αυτές που θα καθορίσουν και την διαπραγμάτευση με τους Θεσμούς που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Γεγονός πάντως είναι ότι το Ελληνικό ζήτημα έχει αποκτήσει πλέον αρκετά στοιχεία γραφικότητας, τολμώντας μάλιστα να πούμε ότι στην παρούσα φάση αποτελεί τον μικρότερο πονοκέφαλο για την Ευρωζώνη.
Την ίδια στιγμή, όσο πλησιάζουμε στην κρίσιμη ημερομηνία της 4ης Δεκεμβρίου όπου θα εξαχθεί το σημαντικό δημοψήφισμα στην Ιταλία για την αναθεώρηση του Συντάγματος τόσο και πιο έντονες γίνονται οι εικασίες για το ενδεχόμενο εξόδου της Ιταλίας από την Ευρωζώνη, το λεγόμενο Italexit. Το Ινστιτούτο Έρευνας της Αγοράς Sentix που καταγράφει πόσο πιθανό θεωρούν οι χρηματαγορές το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει ένα κράτος-μέλος της Ευρωζώνης το κοινό νόμισμα σε διάστημα ενός έτους, τον Οκτώβριο και για πρώτη φορά κατέγραψε ότι η έξοδος της Ιταλίας, της 3ης μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρωζώνης, είναι πιο πιθανή από αυτή της Ελλάδας. Συγκεκριμένα οι επενδυτές τοποθετούν τον κίνδυνο του Italexit στο 9,9% και του Grexit στο 8,5%.
Παράλληλα, να επισημάνουμε και την αύξηση της αβεβαιότητας που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με το Brexit μετά και την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου, το οποίο έκρινε ότι μόνο το κοινοβούλιο έχει την εξουσία να δώσει το έναυσμα για την έναρξη της διαδικασίας του Brexit, φέρνοντας σε δύσκολη θέση την Βρετανή Πρωθυπουργό που συνεχίζει να επιμένει ότι η εξουσία της κυβέρνησης νομιμοποιείται να εφαρμόσει τη βούληση του λαού.
Σε επίπεδο Ευρωζώνης, θετικά ακούμε τα αποτελέσματα του Οκτωβρίου για τον δείκτη μεταποίησης ο οποίος έκλεισε στις 53,5 μονάδες, καταγράφοντας υψηλό 33 μηνών. Ταυτόχρονα ο υπό-δείκτης για την παραγωγή ενισχύθηκε στο 54,6 φτάνοντας στο υψηλότερο σημείο από τον Απρίλιο του 2014. Όπως προαναφέραμε, θετικά εκλαμβάνουμε τις ανωτέρω επιδόσεις, αλλά αναμένουμε να διαπιστώσουμε αν θα υπάρξει συνέχεια ή τουλάχιστον σταθεροποίηση σε αυτά τα επίπεδα, καθώς όπως όλοι επισημαίνουν το οικονομικό περιβάλλον στην Ευρωζώνη είναι εύθραυστο και ευμετάβλητο.
Στον αντίποδα, στην Γερμανία, η ασθενής ζήτηση τόσο στην εγχώρια όσο και στην αγορά από το εξωτερικό, είχε σαν αποτέλεσμα την όχι αναμενόμενη πτώση των βιομηχανικών παραγγελιών τον Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα οι βιομηχανικές παραγγελίες μειώθηκαν κατά -0,6% σε μηνιαία βάση, έναντι της αναμενόμενης αύξησης του 0,3%, από τους αναλυτές. Η εγχώρια ζήτηση μειώθηκε κατά -1.1% και η ζήτηση από το εξωτερικό κατά -0,3%. Από τις χώρες της Ευρωζώνης, η ζήτηση για τα Γερμανικά προϊόντα μειώθηκε κατά -4,5%.
Στην Κίνα, ο PMI υπηρεσιών τον Οκτώβριο έκλεισε σε υψηλό 4 μηνών, στις 52,4 μονάδες και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών ανακοίνωσαν ταχύτερη αύξηση των νέων παραγγελιών και αύξησαν τις θέσεις εργασίας για 2ο συνεχόμενο μήνα.
Όπως είχαμε επισημάνει την προηγούμενη εβδομάδα, η σταθεροποίηση της ναυλαγοράς σε μετριοπαθή επίπεδα με κύριο παράγοντα για οποιαδήποτε αυξομείωση του BDI την πορεία των Capes, δηλαδή την «όρεξη» της Κίνας για εισαγωγές, είναι το χαρακτηριστικό των τελευταίων τουλάχιστον 2 μηνών. Δεδομένων των θεμελιωδών μεγεθών, όπου το Outlook της Παγκόσμιας Οικονομίας και άρα και του Παγκόσμιου Εμπορίου τείνει προς το αρνητικό και σε συνδυασμό με την προσφορά τονάζ η οποία μειώνεται με φθίνουσα πορεία – οι νέες παραγγελίες είναι «αμελητέες» αλλά από την άλλη οι διαλύσεις το τελευταίο διάστημα επιδεικνύουν πτωτικές τάσεις – επιβεβαιώνουν ότι η ουσιαστική ανάκαμψη θα χρειαστεί αρκετό διάστημα για να συντελεστεί. Να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχουν αναλύσεις από μεγάλους οίκους που τοποθετούν την πραγματική βελτίωση της αγοράς σε περίπου 2 χρόνια, αλλά θεωρούμε ότι είναι πρώιμο ακόμη να προβούμε σε τόσο μακροπρόθεσμες προβλέψεις.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.