
Τα τελευταία χρόνια ενισχύεται η τάση για ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ενώ για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον εκτιμάται ότι τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG.
Συγκεκριμένα, από τα συνολικά 73 κρουαζιερόπλοια, που έχουν παραγγελθεί και για τα οποία υπάρχει ημερομηνία παράδοσης μεταξύ 2017 και 2026, τα 13 θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG.
Η Carnival Corporation, που σήμερα κατέχει το 44,3% της αγοράς κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, αναμένεται να είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει πλοία κινούμενα με LNG. Αυτό θα συμβεί το 2019 όταν οι θυγατρικές της AIDA και Costa θα παραλάβουν τα δύο πρώτα κρουαζιερόπλοια κινούμενα με LNG.
Συνολικά η Carnival Corporation μέχρι το 2022 αναμένεται να έχει εντάξει στο στόλο των θυγατρικών της συνολικά επτά νέα κρουαζιερόπλοια που θα κινούνται με LNG, υλοποιώντας το σχέδιό της για την «πράσινη κρουαζιέρα», που θα επιτρέψει τη μείωση των αέριων εκπομπών των πλοίων της, τόσο για τους «κλασσικούς» ρύπους, όσο και για το διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Τα νέα πλοία της Carnival θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Meyer Werft σε Γερμανία και Φινλανδία.
Αλλά και η Royal Caribbean Cruises, που αναμένεται μέχρι το 2026 να παραλάβει τέσσερα νέα κρουαζιερόπλοια, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG. 2 από τα πλοία της Royal Caribbean θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Meyer Werft στην Φινλανδία (Meyer Turku).
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Ingo Wagner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ