
 
															Τα τελευταία χρόνια ενισχύεται η τάση για ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων που θα κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ενώ για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον εκτιμάται ότι τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG.
Συγκεκριμένα, από τα συνολικά 73 κρουαζιερόπλοια, που έχουν παραγγελθεί και για τα οποία υπάρχει ημερομηνία παράδοσης μεταξύ 2017 και 2026, τα 13 θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG.
Η Carnival Corporation, που σήμερα κατέχει το 44,3% της αγοράς κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, αναμένεται να είναι η πρώτη εταιρεία που θα διαθέτει πλοία κινούμενα με LNG. Αυτό θα συμβεί το 2019 όταν οι θυγατρικές της AIDA και Costa θα παραλάβουν τα δύο πρώτα κρουαζιερόπλοια κινούμενα με LNG.
Συνολικά η Carnival Corporation μέχρι το 2022 αναμένεται να έχει εντάξει στο στόλο των θυγατρικών της συνολικά επτά νέα κρουαζιερόπλοια που θα κινούνται με LNG, υλοποιώντας το σχέδιό της για την «πράσινη κρουαζιέρα», που θα επιτρέψει τη μείωση των αέριων εκπομπών των πλοίων της, τόσο για τους «κλασσικούς» ρύπους, όσο και για το διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Τα νέα πλοία της Carnival θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Meyer Werft σε Γερμανία και Φινλανδία.
Αλλά και η Royal Caribbean Cruises, που  αναμένεται μέχρι το 2026 να παραλάβει τέσσερα νέα κρουαζιερόπλοια, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG. 2 από τα πλοία της Royal Caribbean θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Meyer Werft στην Φινλανδία (Meyer Turku). 
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Ingo Wagner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ