
Σύμφωνα με τον Μοχάμεντ Μπαρκίντο, τον γενικό γραμματέα του ΟΠΕΚ, το 2040 η ζήτηση για πετρέλαιο εκτιμάται ότι θα έχει αυξηθεί σημαντικά και θα έχει αγγίξει τα 109 εκατ. βαρέλια σε ημερήσια βάση, από τα 93 εκατ. βαρέλια την ημέρα που είχε καταγραφεί το 2015.
Αυτή η αυξημένη ζήτηση θα οδηγήσει, όπως είναι αναμενόμενο, και σε ανάγκη σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές και εγκαταστάσεις άντλησης, παραγωγής και μεταφοράς πετρελαίου, το κόστος των οποίων υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα σχεδόν 10 τρις δολάρια ΗΠΑ έως και το 2040, ενώ για τις αντίστοιχες υποδομές και εγκαταστάσεις του φυσικού αερίου θα χρειαστούν περίπου 6 τρις δολάρια ΗΠΑ.
Στην ομιλία του, η οποία δόθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης 2016 Abu Dhabi International Petroleum Exhibition and Conference, ο Μοχάμεντ Μπαρκίντο τόνισε ότι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο θα εξακολουθήσουν να συμμετέχουν σε ποσοστό έως και 53% στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα έως και το 2040.
Από την άλλη, βέβαια, επισήμανε με έμφαση ότι η βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου χρειάζεται άμεσες και σημαντικές επενδύσεις με στόχο να αντιστραφεί η σημερινή εικόνα της -επί τρία συναπτά έτη- μείωσης των επενδύσεων στον τομέα της εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου. Και αυτό γιατί σε διαφορετική περίπτωση -σημείωσε ο γενικός γραμματέας του ΟΠΕΚ- υπάρχει κίνδυνος μίας προβληματικής τροφοδοσίας των διεθνών αγορών με πετρέλαιο και αέριο και κατά συνέπεια μίας μη ικανοποιητικής κάλυψης των αυξανόμενων ενεργειακών τους αναγκών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WALLACE WOON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ