
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Το μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον από τους End Buyers ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της εβδομάδας που μας πέρασε, παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα των διαλυτηρίων έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν πτώση, ενώ παράλληλα η προσφορά των πλοίων έχει αρχίσει και φθίνει με εξαίρεση τα Containers. Βρισκόμαστε δηλαδή στο ίδιο σημείο που έχουμε ξαναζήσει και στο παρελθόν, όπου οι αγορές των Cash Buyers το τελευταίο διάστημα βασίστηκαν αν όχι σε σπέκουλα τουλάχιστον σε προσδοκίες για βελτίωση της αγοράς και στην παρούσα φάση οι End Buyers δεν ανταποκρίνονται σε αυτά τα επίπεδα των τιμών.
Στην Ινδία, η πτώση των τιμών του σιδήρου σε συνδυασμό με τις επερχόμενες αργίες του Diwali οι οποίες θα ολοκληρωθούν στο τέλος της πρώτης εβδομάδας του Νοεμβρίου δεν άφησαν κανένα περιθώριο για ένδειξη αγοραστικού ενδιαφέροντος από τους End Buyers.
Στο Μπαγκλαντές, οι End Users βρίσκονται σε στάση αναμονής καθώς και εδώ οι εγχώριες τιμές του σιδήρου παρουσίασαν πτωτικές τάσεις, ενώ παράλληλα το ενδιαφέρον για Containers τα οποία κυριαρχούν στην αγορά είναι αρκετά περιορισμένο λόγω του βυθίσματος των πλοίων.
Το Πακιστάν, ήταν η πιο δραστήρια αγορά την προηγούμενη εβδομάδα, ύστερα από μεγάλο διάστημα μειωμένης ζήτησης και αναμένουμε να δούμε αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί δεδομένου ότι η τάση στις προσφερόμενες τιμές από τους ανταγωνιστές End Buyers της Ινδίας είναι πτωτική.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά παρά το γεγονός ότι οι τιμές είχαν ανοδική τάση , καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 905,054 DWT περίπου, εκ των οποίων το 46% (415,682 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 38% (346,083 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 16% (143,289 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 195 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ