
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Το Ελληνικό ζήτημα βρίσκεται εν εξελίξει, με την 2η αξιολόγηση να έχει ήδη ξεκινήσει και το θέμα της ρύθμισης του Χρέους να βρίσκεται μεν πάνω στο τραπέζι, τραπέζι όμως που αποδεικνύεται να είναι αρκετά υψηλό και περιστρεφόμενο, δυσκολεύοντας με αυτόν τον τρόπο την οποιαδήποτε απόφαση εν μέσω των αντικρουόμενων απόψεων μεταξύ των κυρίων παικτών, δηλαδή της Γερμανίας, του ΔΝΤ αλλά και της ΕΚΤ.
Αναφορικά με την ΕΚΤ, στην τελευταία της έρευνα σχετικά με τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη στην Ευρωζώνη, επισημαίνει πως οι πολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη και το αποτέλεσμα του Βρετανικού δημοψηφίσματος για την αποχώρηση της Βρετανίας από την Ε.Ε θεωρούνται ως καθοδικοί κίνδυνοι, καθώς θα επηρεάσουν αρνητικά την αναμενόμενη ανάπτυξη. Συνολικά η ΕΚΤ, μειώνει τις προβλέψεις για τον πληθωρισμό για το 2016 και για το 2018, αλλά «αναβαθμίζει» τις εκτιμήσεις της για την ανάπτυξη. Συγκεκριμένα προβλέπει πως ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη θα φτάσει στο 0,2% φέτος, στο 1,2% το 2017 και στο 1,4% το 2018. Σχετικά με την ανάπτυξη, την τοποθετεί στο 1,6% φέτος, 1,4% για το 2017 και 1,5% για το 2018.
Εν ολίγοις, τα στοιχεία από την ΕΚΤ δεν μπορούμε να τα χαρακτηρίσουμε και ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, δεδομένου και του εύθραυστου outlook που οφείλεται στην αβεβαιότητα των πολιτικών εξελίξεων που αντίστοιχα θα επηρεάσουν και την οικονομική πολιτική. Υπό αυτό το πρίσμα, η χρονική επέκταση του προγράμματος ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ, μάλλον μοιάζει με μονόδρομο και οι πληροφορίες αναφέρουν πως στην κρίσιμη συνεδρίαση της Τράπεζας στις 8 Δεκεμβρίου είναι σίγουρο ότι θα αποφασισθεί η επέκταση του προγράμματος και κάποιοι εικάζουν ότι η επέκταση θα συνεχισθεί για ακόμη 15 μήνες, δηλαδή έως τον Ιούνιο του 2018. Να υπενθυμίσουμε πως με τα υφιστάμενα δεδομένα η λήξη του προγράμματος είναι προγραμματισμένη για τα τέλη Μαρτίου του 2017.
Στα της Ασίας, η οικονομία της Κίνας το 3ο τρίμηνο του έτους αναπτύχθηκε με ρυθμό 6,7%, αλλά να επισημάνουμε πως ο ρυθμός αυτός επιτεύχθηκε χάρη στις γνωστές κρατικές παρεμβάσεις όπως για παράδειγμα την διευκολυντική πιστωτική πολιτική, την αύξηση των κυβερνητικών δαπανών για υποδομές και την αύξηση των πωλήσεων κατοικιών, παρεμβάσεις όμως που ναι μεν συντηρούν την οικονομία αλλά λειτουργούν σε βάρος των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων για την εξυγίανση της οικονομίας. Το γεγονός πάντως είναι ότι όπως όλα δείχνουν η Κίνα θα καταφέρει να πετύχει τον στόχο για ανάπτυξη 6,5% ή και λίγο υψηλότερα χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το θέμα του χρέους – εταιρικού, των δήμων και περιφερειών – ή το σκιώδες τραπεζικό σύστημα δεν παραμένουν να αποτελούν ένα δισεπίλυτο παζλ που κάποια στιγμή θα δημιουργήσει τριγμούς. Στα πρόσφατα αρνητικά της Κίνας, οι εξαγωγές σημείωσαν κατακόρυφη πτώση τον Σεπτέμβριο σε ετήσια βάση, σημειώνοντας πτώση -10% ύστερα από πτώση -2,8% τον Αύγουστο, σηματοδοτώντας τον 6ο συνεχόμενα πτωτικό μήνα, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ασθενή Παγκόσμια ζήτηση. Παράλληλα, οι εισαγωγές τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν -1,9% σε ετήσια βάση ενώ οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αύξηση 1%.
Αντίστοιχη πορεία είχαν και οι εξαγωγές της Ιαπωνίας οι οποίες μειώθηκαν για 12ο συνεχόμενο μήνα τον Σεπτέμβριο κατά -6,9% σε ετήσια βάση, ύστερα από μείωση -9,6% τον Αύγουστο λόγω του ισχυρού Yen. Την ίδια στιγμή, οι εισαγωγές μειώθηκαν -16,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας 21 μήνες συνεχόμενης πτώσης.
Ειδικότερα σε καμία περίπτωση δεν αναμένουμε να δούμε και πάλι τον Δείκτη BDI να «φλερτάρει» με το ιστορικό χαμηλό, αλλά το να γυρίσει σε μία διορθωτική πορεία το θεωρούμε πολύ πιθανό. Όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει, παραθέτοντας τα επίσημα στοιχεία από τους Διεθνείς οργανισμούς, η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου τουλάχιστον για το 2017 θα είναι για άλλη μία χρονιά «προβληματική».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…

Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ