
Ο Ιαπωνικός νηογνώμονας (NK) έχει αρχίσει δοκιμές για το «Σύστημα Ηλεκτρονικής πιστοποίησης», το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα παγκοσμίως το οποίο θα μπορεί να παρέχει πιστοποιητικά κατάταξης σε κλάση των πλοίων αλλά και τα υποχρεωτικά πιστοποιητικά που εκδίδονται για λογαριασμό των κρατών σημαίας, σε ηλεκτρονική μορφή.
Η χρήση των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών σύμφωνα πάντα με τον Ιαπωνικό νηογνώμονα θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τις ναυτιλιακές εταιρείες με τη μείωση του κόστους στη μέχρι τώρα χρήση των εντύπων των κρατών σημαίας αλλά και τη διαχείρισή τους επί του πλοίου.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ιαπωνικού Νηογνώμονα υλοποιείται σε πλοία που φέρουν σημαία Λιβερίας για λογαριασμό της οποίας έχουν εκδοθεί ηλεκτρονικά πιστοποιητικά σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΜΟ (FAL. 5/Circ.39/rev 2) τον περασμένο Απρίλιο. Οι δοκιμές αφορούν στην λήψη δεδομένων από τα πλοία και κυρίως στην επιβεβαίωση της γνησιότητας των δεδομένων. Η επιτυχία των δοκιμών αυτών θα αποτελέσει την απαρχή για την ανάπτυξη ενός συστήματος για την ολοκληρωμένη παροχή ηλεκτρονικών πιστοποιητικών κατάταξης σε κλάση αλλά και των πιστοποιητικών που απορρέουν από τις διεθνείς συμβάσεις.
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος θα αποδειχθεί από την επιβεβαίωση της γνησιότητας του εκδίδοντος το πιστοποιητικό αλλά και από την επάρκεια αποδεικτικών αυτής της γνησιότητας από τον πιστοποιούμενο κατά τη διάρκεια των επιθεωρήσεων από τους διάφορους φορείς όπως port state control, vetting surveys, που αποτελούν τους τρίτους κατά περίπτωση φορείς.
Ενδεχομένως, η επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων πιστοποίησης και για τα πιστοποιητικά που εκδίδονται απευθείας από το κράτος σημαίας αλλά και τα πιστοποιητικά από τα port state control (tank vessel examination letter issued by U.S Coast Guard), θα είχε πολλαπλά οφέλη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλία στην περίοδο κρίσης που διανύει μάλλον είναι έτοιμη να υποδεχθεί τις παραπάνω εξελίξεις, εφ’ όσον αποδειχθεί η αποτελεσματικότητα τους, σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της. Είναι μία εξέλιξη η οποία θα μειώσει το φόρτο εργασίας στο πλοίο, τις γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά και το λειτουργικό κόστος των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ