
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finace & Research George Moundreas Com. S.A.
Αβεβαιότητα έχει αρχίσει και επικρατεί στην αγορά αναφορικά με τα επίπεδα των τιμών, με αποτέλεσμα το χάσμα των προσφερόμενων τιμών μεταξύ των Cash Buyers και των End Buyers να μεγαλώνει. Στην παρούσα φάση, οι End Buyers δυσκολεύονται να βρουν ανταπόκριση στις τιμές που ζητάνε, για αγορές που έκαναν σε υψηλότερα επίπεδα και όπως όλα δείχνουν, λίαν συντόμως, θα αναγκαστούν να πουλήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που αγόρασαν ή στην καλύτερη περίπτωση σε επίπεδα Break Even. Αυτό φυσικά θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση των τιμών το επόμενο διάστημα.
H Ινδία, παρά την μεγάλη μεταβλητότητα στις εγχώριες τιμές του σιδήρου, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην αγορά ιδιαίτερα σε Containers, αλλά όπως προαναφέραμε η προοπτική για τις προσφερόμενες τιμές από τους End Users είναι μάλλον αρνητική δεδομένης της υπέρ-προσφοράς τονάζ, την μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου αλλά και τις επερχόμενες αργίες του Diwali.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει ενδιαφέρον μόνο για Capes, καθώς στα Containers δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις τιμές της Ινδίας, αλλά γενικά το ενδιαφέρον του είναι περιορισμένο καθώς αρκετά διαλυτήρια συνεχίζουν να έχουν υψηλό αριθμό αποθεμάτων από αγορές που έλαβαν χώρα ακόμη και πριν ή και κατά την διάρκεια των μουσώνων.
Το Πακιστάν, έχοντας χάσει την αγορά το τελευταίο διάστημα λόγω των μη ανταγωνιστικών προσφερόμενων τιμών, ενδεχομένως με την αβεβαιότητα και μεταβλητότητα που επικρατεί στην Ινδία να προσπαθήσει να καλύψει το κενό, ακόμη και σε Containers, αλλά φυσικά σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά παρά το γεγονός ότι οι τιμές είχαν ανοδική τάση , καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,006,746 DWT περίπου, εκ των οποίων το 64% (645,339 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% (47,076 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 31% (314,331 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ