
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finace & Research George Moundreas Com. S.A.
Αβεβαιότητα έχει αρχίσει και επικρατεί στην αγορά αναφορικά με τα επίπεδα των τιμών, με αποτέλεσμα το χάσμα των προσφερόμενων τιμών μεταξύ των Cash Buyers και των End Buyers να μεγαλώνει. Στην παρούσα φάση, οι End Buyers δυσκολεύονται να βρουν ανταπόκριση στις τιμές που ζητάνε, για αγορές που έκαναν σε υψηλότερα επίπεδα και όπως όλα δείχνουν, λίαν συντόμως, θα αναγκαστούν να πουλήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που αγόρασαν ή στην καλύτερη περίπτωση σε επίπεδα Break Even. Αυτό φυσικά θα έχει σαν αποτέλεσμα την περαιτέρω πτώση των τιμών το επόμενο διάστημα.
H Ινδία, παρά την μεγάλη μεταβλητότητα στις εγχώριες τιμές του σιδήρου, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην αγορά ιδιαίτερα σε Containers, αλλά όπως προαναφέραμε η προοπτική για τις προσφερόμενες τιμές από τους End Users είναι μάλλον αρνητική δεδομένης της υπέρ-προσφοράς τονάζ, την μεταβλητότητα των τιμών του σιδήρου αλλά και τις επερχόμενες αργίες του Diwali.
Το Μπαγκλαντές, δείχνει ενδιαφέρον μόνο για Capes, καθώς στα Containers δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις τιμές της Ινδίας, αλλά γενικά το ενδιαφέρον του είναι περιορισμένο καθώς αρκετά διαλυτήρια συνεχίζουν να έχουν υψηλό αριθμό αποθεμάτων από αγορές που έλαβαν χώρα ακόμη και πριν ή και κατά την διάρκεια των μουσώνων.
Το Πακιστάν, έχοντας χάσει την αγορά το τελευταίο διάστημα λόγω των μη ανταγωνιστικών προσφερόμενων τιμών, ενδεχομένως με την αβεβαιότητα και μεταβλητότητα που επικρατεί στην Ινδία να προσπαθήσει να καλύψει το κενό, ακόμη και σε Containers, αλλά φυσικά σε χαμηλότερα επίπεδα τιμών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά παρά το γεγονός ότι οι τιμές είχαν ανοδική τάση , καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,006,746 DWT περίπου, εκ των οποίων το 64% (645,339 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 5% (47,076 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 31% (314,331 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ