
Σύμφωνα με μελέτη της HIS Markit οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιβαρύνονται με εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στο κόστος καυσίμων εξαιτίας της μη επικέντρωσής τους στην αποδοτικότητα στα κρηπιδώματα των λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Η μελέτη προχώρησε σε υπολογισμό της παραγωγικότητας λιμένων βασιζόμενη στον αριθμό των κινήσεων εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποιούνται σε ένα κρηπίδωμα προς τον συνολικό χρόνο που απαιτείται από την στιγμή που ένα πλοίο αφικνείται στα όρια της θαλάσσιας ζώνης ενός λιμένα λιμάνι μέχρι την ώρα της αναχώρησής του από το κρηπίδωμα.
Τα επίπεδα παραγωγικότητας στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η παραγωγικότητα στα 30 λιμάνια μειώθηκε κατά 7,5% μεταξύ του πρώτου εξαμήνου του 2014 και του πρώτου εξαμήνου του 2016 στη βάση στοιχείων που παρασχέθηκαν από ναυτιλιακές εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το 74% του παγκόσμιου στόλου. Σημαντική ήταν η μείωση της παραγωγικότητας κατά την διάρκεια του 2015, ενώ στο πρώτο εξάμηνο υπάρχει μία άνοδος, όχι όμως αρκετή ώστε να φτάσει τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2014.
Τα λιμάνια που βρίσκονται στην Μεσόγειο, παρουσίασαν την μεγαλύτερη πτώση στην αποδοτικότητά τους, καθώς καταγράφηκε μείωση της τάξης του 23%. Η δεύτερη περιοχή του πλανήτη με την μεγαλύτερη μείωση στην παραγωγικότητα των λιμένων ήταν η Μέση Ανατολή και η Ινδία με 16% στην παραγωγικότητα κρηπιδώματος, ενώ πτώση σημείωσε και η περιοχή της Άπω Ανατολής με 9%. Τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Ασίας είχαν πτώση κατά 3% ενώ η Βόρεια Αμερική κατά 8%. Μόνο τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης βελτίωσαν την παραγωγικότητά τους κατά 7% κυρίως εξαιτίας της μείωσης του χρόνου αναμονής των πλοίων από την στιγμή που φτάνουν στην λιμενική περιοχή μέχρι την ώρα που προσεγγίζουν το κρηπίδωμα, από τις 6,9 στις 4,9 ώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ