
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Περσικού Κόλπου (GCC – Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Ομάν, Σαουδική Αραβία) αδυνατούν να βρουν πρόσβαση σε νέες χρηματοδοτήσεις, εξαιτίας του δυσμενούς περιβάλλοντος που προκαλούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του βρετανικού οίκου οικονομικών αναλύσεων ICAEW.
Ενώ η μέση τιμή του αργού προβλέπεται να φτάσει τα $ 44/βαρέλι το 2016 για να αγγίξει τα $50/βαρέλι το 2017, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου προκαλούν εμπόδια στις οικονομίες των χωρών του Περσικού που παραμένουν ελλειμματικές, παρά την αύξηση του ΑΕΠ στο σύνολο των χωρών κατά 2,4% φέτος και 2,8% το 2017.
Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου προκαλούν μείωση, τόσο των δημοσίων επενδύσεων όσο και των κρατικών ταμειακών διαθεσίμων που είναι τοποθετημένα στις εμπορικές τράπεζες, με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο ρυθμός χορήγησης νέων δανείων στην αγορά από τις τράπεζες, ενώ και οι συναλλαγματικές ισοτιμίες δημιουργούν αυξανόμενα ελλείμματα κάνοντας επιτακτική τη λήψη δημοσιονομικών μέτρων.
Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, η υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας των χωρών του Κόλπου κατά το πρώτο μισό του 2016, επέτεινε τη λήψη περαιτέρω μέτρων από την πλευρά των τραπεζών για να διασφαλίσουν τη ρευστότητά τους, οι οποίες έχουν στην κατοχή τους κρατικά ομόλογα.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι κυβερνήσεις των χωρών του Κόλπου θα πρέπει να επιμείνουν σε δημοσιονομική προσαρμογή ώστε να εξαλειφθούν τα ελλείμματα και να διασφαλιστούν τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού των επιχειρήσεων ώστε αυτές να μπορούν να προβούν σε νέες επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ