
Πραγματοποιήθηκε ανεπίσημη τριμερής συνάντηση μεταξύ της Ships and Maritime Equipment Association, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και 19 κρατών – μελών της Ε.Ε. με θέμα τα εμπόδια που εμφανίζονται στις εμπορικές συναλλαγές και τις στρεβλώσεις που παρουσιάζει ο ανταγωνισμός σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Στη συνάντηση αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η σημασία της ναυτιλίας και των συνδεδεμένων με αυτήν κλάδων οι οποίοι αποτελούν μία σημαντική οικονομική δραστηριότητα για πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη, και σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο Γενικός Γραμματέας της SEA, Christophe Tytgat, ο κύκλος εργασιών της κατασκευής πλοίων και της ναυτιλιακής αγοράς εφοδιασμού, ανέρχεται στα 91 δις ευρώ εκ των οποίων, τα 2/3 οφείλονται στη ναυτιλιακή αγορά εφοδιασμού. Παράλληλα, χάρη σ’ αυτόν τον κύκλο εργασιών, έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 900 χιλιάδες άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας.
Παρ’ όλα αυτά, παρατηρείται μια ανεπάρκεια όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των κανόνων για τις εμπορικές συναλλαγές κάτι που καθιστά το ναυτιλιακό κλάδο ευάλωτο σε έξωθεν παρεμβάσεις. Πιο συγκεκριμένα, από τότε που η ευρωπαϊκή πολιτική σταμάτησε να ευνοεί το καθεστώς των επιδοτήσεων, χώρες άλλων ηπείρων όπως τη Ασίας που θέτει εμπορικά εμπόδια ή οι ΗΠΑ και η Βραζιλία που ευνοούν ένα καθεστώς προστατευτισμού, νοθεύουν τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον Reinhart Luken, διευθύνοντα σύμβουλο της SEA, καθώς οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου δεν λειτουργούν σε ένα προστατευτικό περιβάλλον. Το ενθαρρυντικό ωστόσο σε όλο αυτό είναι ότι με την ειδίκευση και την επικέντρωση στην καινοτομία που επιδεικνύεται, η Ευρώπη κατέχει τα πρωτεία σε κατηγορίες πλοίων όπως τα επιβατικά πλοία.
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Tytgat, η πρωτοκαθεδρία στην αξιοποίηση των υψηλών τεχνολογιών δεν αρκεί προκειμένου να φέρει την κατάσταση στην αγορά σε μια ισορροπία. Κατά τον ίδιο, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες πρέπει να ενδιαφερθούν περισσότερο για τις όποιες στρεβλώσεις έχουν δημιουργηθεί και να επανακαθοριστούν ορισμένα πράγματα. Την ίδια άποψη εξάλλου φαίνεται να έχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκρίνοντας ως μια ενδεικτική λύση το καθεστώς των Free Trade Agreements.
Φωτό: www.germandrydocks-magazine.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ