
Πραγματοποιήθηκε ανεπίσημη τριμερής συνάντηση μεταξύ της Ships and Maritime Equipment Association, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και 19 κρατών – μελών της Ε.Ε. με θέμα τα εμπόδια που εμφανίζονται στις εμπορικές συναλλαγές και τις στρεβλώσεις που παρουσιάζει ο ανταγωνισμός σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Στη συνάντηση αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η σημασία της ναυτιλίας και των συνδεδεμένων με αυτήν κλάδων οι οποίοι αποτελούν μία σημαντική οικονομική δραστηριότητα για πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη, και σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο Γενικός Γραμματέας της SEA, Christophe Tytgat, ο κύκλος εργασιών της κατασκευής πλοίων και της ναυτιλιακής αγοράς εφοδιασμού, ανέρχεται στα 91 δις ευρώ εκ των οποίων, τα 2/3 οφείλονται στη ναυτιλιακή αγορά εφοδιασμού. Παράλληλα, χάρη σ’ αυτόν τον κύκλο εργασιών, έχουν δημιουργηθεί παραπάνω από 900 χιλιάδες άμεσες ή έμμεσες θέσεις εργασίας.
Παρ’ όλα αυτά, παρατηρείται μια ανεπάρκεια όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των κανόνων για τις εμπορικές συναλλαγές κάτι που καθιστά το ναυτιλιακό κλάδο ευάλωτο σε έξωθεν παρεμβάσεις. Πιο συγκεκριμένα, από τότε που η ευρωπαϊκή πολιτική σταμάτησε να ευνοεί το καθεστώς των επιδοτήσεων, χώρες άλλων ηπείρων όπως τη Ασίας που θέτει εμπορικά εμπόδια ή οι ΗΠΑ και η Βραζιλία που ευνοούν ένα καθεστώς προστατευτισμού, νοθεύουν τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον Reinhart Luken, διευθύνοντα σύμβουλο της SEA, καθώς οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου δεν λειτουργούν σε ένα προστατευτικό περιβάλλον. Το ενθαρρυντικό ωστόσο σε όλο αυτό είναι ότι με την ειδίκευση και την επικέντρωση στην καινοτομία που επιδεικνύεται, η Ευρώπη κατέχει τα πρωτεία σε κατηγορίες πλοίων όπως τα επιβατικά πλοία.
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Tytgat, η πρωτοκαθεδρία στην αξιοποίηση των υψηλών τεχνολογιών δεν αρκεί προκειμένου να φέρει την κατάσταση στην αγορά σε μια ισορροπία. Κατά τον ίδιο, οι Ευρωπαίοι νομοθέτες πρέπει να ενδιαφερθούν περισσότερο για τις όποιες στρεβλώσεις έχουν δημιουργηθεί και να επανακαθοριστούν ορισμένα πράγματα. Την ίδια άποψη εξάλλου φαίνεται να έχει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκρίνοντας ως μια ενδεικτική λύση το καθεστώς των Free Trade Agreements.
Φωτό: www.germandrydocks-magazine.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ