
Την 1η Σεπτεμβρίου 2016 η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Λιμένων Εσωτερικής Ναυσιπλοΐας (European Federation of Inland Ports – EFIP) έκανε δεκτά δύο νέα μέλη. Πρόκειται για τους λιμένες του Szczecin & Świnoujście, που αποτελούν όχι μόνο τα νεώτερα μέλη της Ομοσπονδίας αλλά και τους πρώτους λιμένες της Πολωνίας που γίνονται δεκτοί από την EFIP.
Η γεωγραφική θέση των λιμένων Szczecin και Świnoujście επιτρέπει να λειτουργούν οι δύο λιμένες συμπληρωματικά μεταξύ τους.
Το λιμάνι του Szczecin, βρίσκεται 68 χιλιόμετρα μακριά από την θάλασσα και είναι προσβάσιμο για τα εμπορικά πλοία που διαθέτουν βύθισμα έως και τα 9,15 μέτρα, με προοπτική αυτό να φτάσει στα επόμενα χρόνια -όταν ολοκληρωθούν τα έργα εκβάθυνσης- στα 12,5 μέτρα. Από το λιμένα διακινούνται κυρίως προϊόντα χάλυβα, δασικά προϊόντα, καθώς και γεωργικά προϊόντα.
Από την άλλη ο λιμένας του Świnoujście, είναι προσανατολισμένος προς δύο πρωτίστως δραστηριότητες: την διακίνηση χύδην ξηρών φορτίων αλλά και την διακίνηση επιβατών προς και από τη Σουηδία. Στο λιμένα του Świnoujście πρόσβαση έχουν πλοία με μεγαλύτερο βύθισμα που φτάνει έως και τα 13,2 μέτρα, ενώ κι εδώ όταν ολοκληρωθούν τα έργα εκβάθυνσης θα επιτρέπεται η πρόσβαση σε πλοία με βύθισμα έως και 14,5 μέτρα.
Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση από τους δύο λιμένες διακινούνται συνολικά εμπορεύματα άνω των 23 εκατ. τόνων, ενώ οι δύο λιμένες διαθέτουν ένα καλά ανεπτυγμένο σύστημα συνδέσεων με την πολωνική ενδοχώρα είτε μέσω ποτάμιων οδών είτε μέσω σιδηροδρόμου. Και οι δύο πολωνικοί λιμένες είναι μέλη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TENT-T).
Φωτό: flickr.com/ włodi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ