
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας σχεδιάζει να επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό, την εκβάθυνση αλλά και διαπλάτυνση του καναλιού που συνδέει τους ποταμούς Έλβα και Τράβε, και κατά συνέπεια επιτρέπει τη σύνδεση του Αμβούργου και της Βόρειας Θάλασσας με την Βαλτική Θάλασσα μέσω του λιμένα του Λίμπεκ.
Το υδάτινο κανάλι, που εδώ και 115 χρόνια συνδέει τον ποταμό Έλβα με την Βαλτική Θάλασσα, σήμερα έχει συνολικό μήκος 62 χιλιομέτρων, ενώ το βάθος του φτάνει τα 2,5 μέτρα. Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι με έργα ύψους 838 εκατ. ευρώ το κανάλι του Έλβα-Λίμπεκ να καταστεί πλήρως ανταγωνιστικό του αντίστοιχου καναλιού του Κιέλου. Να σημειωθεί ότι για κάθε ένα τόνο φορτίου που μεταφέρεται δια μέσου του καναλιού Έλβα-Λίμπεκ, αντιστοιχούν 90 τόνοι στο κανάλι του Κιέλου, ενώ στο κανάλι Έλβα-Λίμπεκ σε ετήσια βάση διέρχονται 2.500 πλοία όταν από το κανάλι του Κιέλου διέρχονται 32.100.
Η προοπτική έναρξης των έργων διαπλάτυνσης του καναλιού Έλβα-Λίμπεκ έχει ήδη προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση μεταξύ των μελών του γερμανικού Κοινοβουλίου. Η βουλευτής των Πρασίνων Valerie Wilms τονίζει ότι είναι παράλογο να δαπανηθούν 838 εκατ. ευρώ για την διαπλάτυνση ενός καναλιού, ενώ υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες εκσυγχρονισμού των υπολοίπων υδάτινων οδών του κρατιδίου του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν.
Από την άλλη ο βουλευτής του CDU Norbert Brackmann υποστηρίζει την αναγκαιότητα άμεσης έναρξης των έργων εκσυγχρονισμού και διαπλάτυνσης του καναλιού Έλβα-Λίμπεκ, καθώς έτσι θα ανακουφισθεί ο λιμένας του Αμβούργου, ενώ θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευμάτων μεταξύ Βόρειας και Βαλτικής Θάλασσας. Την θέση του Χριστιανοδημοκρατικού Kόμματος (CDU) υποστηρίζει τόσο η λιμενική αρχή του Αμβούργου όσο βεβαίως και το Εμπορικό Επιμελητήριο της πόλης.
Φωτό: ndr.de
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ