
Σύμφωνα με τοπικά πρακτορεία ειδήσεων της Βραζιλίας, η κυβέρνηση στη Μπραζίλια πρόκειται να προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (World Trade Organization – WTO) σχετικά με την απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών για περιορισμό στις εισαγωγές ορισμένων μετάλλων.
Πιο συγκεκριμένα, η US International Trade Commission (USITC), ψήφισε την Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου, την επιβολή τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές προϊόντων ψυχρής έλασης από χάλυβα, από τη Βραζιλία, την Ινδία, τη Νότια Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με ευρήματα της USITC, τα συγκεκριμένα προϊόντα, τα οποία χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην αυτοκινητοβιομηχανία, λάμβαναν αμφίβολες επιδοτήσεις και πωλούνταν στις Ηνωμένες Πολιτείες σε τιμές κάτω της εύλογης εμπορικής αξίας. Ως αποτέλεσμα, δημιουργήθηκαν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, οι οποίες προκάλεσαν προβλήματα στις εγχώριες βιομηχανίες χάλυβα.
Με τον συγκεκριμένο περιορισμό, οι Usiminas και Companhia Siderurgica Nacional (CSN), δύο κορυφαίες βραζιλιάνικες εταιρείες εξαγωγής προϊόντων ψυχρής έλασης από χάλυβα, αντιμετωπίζουν κατά τον τελευταίο μήνα σημαντικά προβλήματα. Σημειώνεται πως οι δύο εταιρείες εξήγαγαν στις ΗΠΑ κατά το 2015 χάλυβα, συνολικής αξίας $285 εκ.
Σε αυτό το πλαίσιο και κατόπιν αιτήματος των δύο εταιρειών, η βραζιλιάνικη κυβέρνηση, σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου, επεσήμανε την ανάγκη διεξαγωγής προκαταρκτικού σταδίου έρευνας, προτού το θέμα οδηγηθεί στον WTO.
Σημειώνεται πως Βραζιλία και ΗΠΑ βρίσκονται σε διαμάχη κατά την τελευταία δεκαετία, με «μήλο της έριδος» τις επιδοτήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών στη βιομηχανία βαμβακιού, η οποία αποτελεί υπόθεση- σημείο αναφοράς, στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ