
Η Abu Dhabi Ports ανακήρυξε την Cosco Shipping ως τον προτιμητέο επενδυτή για την σύμβαση παραχώρησης με σκοπό την λειτουργία του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων ΙΙ του λιμένα Khalifa για 35 χρόνια.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η COSCO Shipping θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον τερματικό σταθμό το πρώτο εξάμηνο του 2018 με την αρχική επένδυση να περιλαμβάνει την κατασκευή κρηπιδωμάτων συνολικού μήκους 800 μέτρων. Έως το 2020 η COSCO θα κατασκευάσει πρόσθετα κρηπιδώματα συνολικού μήκους 500 μέτρων, ενώ το σύνολο της επένδυσης θα αγγίξει τα $400 εκ. Συνολικά ο τερματικός σταθμός θα έχει έκταση 70 εκταρίων και θα διαθέτει τρεις θέσεις εξυπηρέτησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το συνολικό τίμημα της συμφωνίας ανέρχεται σε $738 εκ. ενώ ο νέος τερματικός θα έχει ετήσια δυναμικότητα 2,4 εκ. TEU, ανεβάζοντας τη συνολική δυναμικότητα του λιμένα στα 4,9 εκ. TEU. Η συμφωνία τέλος περιλαμβάνει και τη δυνατότητα κατασκευής ακόμα 600 μέτρων κρηπιδωμάτων όταν αυτό απαιτηθεί από την πορεία της ζήτησης.
Η Cosco θα δημιουργήσει μία θυγατρική εταιρεία η οποία θα αναλάβει την διαχείριση του τερματικού σταθμού η οποία θα ονομαστεί Cosco Shipping Ports Ltd-Abu Dhabi, στην οποία θα συμμετέχει και η Abu Dhabi Ports ένα μικρό ποσοστό μετοχών. Να σημειωθεί ότι η Cosco διαθέτει ένα δίκτυο 46 τερματικών σταθμών με 196 θέσεις εξυπηρέτησεις πλοίων στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ταϊβάν, την Νότια Κοέα, την Σιγκαπούρη, την Ελλάδα, την Τουρκία, την Αίγυπτο, το Βέλγιο και τις Η.Π.Α.
Αναμφισβήτητα η νέα αυτή επένδυση της Cosco αποτελεί τμήμα του νέου θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού που έχει θέσει σε εφαρμογή η Κίνα προκειμένου να δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές και συνθήκες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εμπορευματικών της ροών. Στο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού να σημειωθεί ότι συμπεριλαμβάνεται και ο Πειραιάς ως η κύρια πύλη της COSCO στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ