
H Ιορδανία και το Ισραήλ υπέγραψαν συμφωνία που επιτρέπει στην Εθνική Επιχείρηση Ηλεκτρισμού της Ιορδανίας την αγορά φυσικού αερίου από το οικόπεδο Leviathan του Ισραήλ. Η είδηση, που κάνει τον γύρο του κόσμου και προκαλεί εκνευρισμό στη Μέση Ανατολή και στις χώρες του Αραβικού Κόλπου, μεταδόθηκε από την ισραηλινή δημόσια ραδιοφωνία τη Δευτέρα.
Με αυτή τη συμφωνία, το Ισραήλ θα προμηθεύσει την Ιορδανία με περίπου 45 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου – συνολικής αξίας 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ – κατά τα επόμενα 15 χρόνια, ενώ σε δήλωση τη Δευτέρα, η ιορδανική εταιρεία φυσικού αερίου επιβεβαίωσε ότι είχε υπογράψει συμφωνία με την αμερικανική Noble Energy για την προμήθεια περίπου το 40 % των αναγκών της σε φυσικό αέριο από το οικόπεδο Leviathan.
Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός Οικονομικών Υποθέσεων Jawad al-Anani είχε περιγράψει πρόσφατα σε διεθνή ΜΜΕ το ισραηλινό φυσικό αέριο ως μία από τις λιγότερο δαπανηρές εναλλακτικές λύσεις που μελετούσε η ιορδανική κυβέρνηση ενώ η απόφαση φαίνεται να ενισχύει τις προσπάθειες της Ουάσιγκτον αλλά και του Αμμάν για αποκατάσταση της ειρηνευτικής διαδικασίας στην περιοχή και τη βελτίωση των ισραηλινό- ιορδανικών σχέσεων μέσω της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων στη Μεσόγειο.
Η συμφωνία έρχεται παρά την ευρεία αποδοκιμασία όχι μόνο στις υπόλοιπες αραβικές χώρες αλλά και εντός της Ιορδανίας. Τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξαν μια σειρά από λαϊκές διαδηλώσεις στο Αμμάν κατά της προτεινόμενης εισαγωγής του φυσικού αερίου από το γειτονικό κράτος, γεγονός που αγνοήθηκε από το παλάτι στο Αμμάν τόσο για οικονομικούς λόγους όσο και για διπλωματικούς λόγους αφού ως γνωστόν οι Χασιμίτες βασιλείς είναι φιλικά προσκείμενοι προς τη Δύση και τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ