
Σε συνέδριο που διοργάνωσε η International Union of Marine Insurance (IUMI) στην Γένοβα, ο Πρόεδρος της Cargo Committee της Ένωσης, Nick Derrick, ανακοίνωσε την ανησυχητική μείωση των ασφαλίστρων στην παγκόσμια διακίνηση φορτίου από το 2014 έως το 2015, κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, με την παγκόσμια ασφαλιστική αγορά να αγγίζει τα $15,8 δις.
Κύριοι παράγοντες για την κατακόρυφη πτώση στις τιμές των ασφαλίστρων φαίνεται να είναι η ισχυροποίηση του δολαρίου και κυρίως, η πτώση των τιμών των εμπορεύσιμων αγαθών.
Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει “πρωταγωνιστής” στην αγορά ασφάλισης φορτίου μεταφερόμενου δια θαλάσσης, διατηρώντας το 13,3% της παγκόσμιας αγοράς. Ακολουθούν η Κίνα και η Ιαπωνία, οι οποίες κατέχουν το 9% και 8,7% αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Nick Derrick, ανέφερε πως η συνολική αξία και ο όγκος του μεταφερόμενου φορτίου έχουν σημειώσει δραματική μείωση, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ασφυκτικών συνθηκών στην ασφαλιστική αγορά. Την ίδια στιγμή, στατιστικές μελέτες επιβεβαιώνουν πως οι ασφαλιστές φορτίων μεταφερόμενων δια θαλάσσης αντιμετωπίζουν σημαντικότατα προβλήματα βιωσιμότητας. Ο Nick Derrick πρόσθεσε ακόμα πως κατά τους περασμένους 12 μήνες πραγματοποιήθηκαν σημαντικά περιστατικά υπεξαίρεσης στο Λονδίνο και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τα οποία οδήγησαν σε σημαντικές οικονομικές ζημιές. Έθεσε μάλιστα στο τραπέζι τη μελλοντική επανεξέταση των υπεξαιρέσεων, οι οποίες μακροπρόθεσμα, παράγουν μη βιώσιμα αποτελέσματα για τα ασφαλιστικά ιδρύματα.
Τέλος ο κ. Derrick αναφέρθηκε στην πρόσφατη καταστροφή του δορυφόρου AMOS-6, μετά την έκρηξη του διαστημικού πυραύλου Falcon 9 της SpaceX, κατά τη διάρκεια στατικής δοκιμής στο διαστημικό κέντρο του Cape Canaveral. Το δυστυχές συμβάν, το οποίο πραγματοποιήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου, είναι πιθανό να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ασφαλίστρων. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένος δορυφόρος είχε ασφαλιστεί έναντι $285 εκ. στο Λονδίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ