
Σε συνέδριο που διοργάνωσε η International Union of Marine Insurance (IUMI) στην Γένοβα, ο Πρόεδρος της Cargo Committee της Ένωσης, Nick Derrick, ανακοίνωσε την ανησυχητική μείωση των ασφαλίστρων στην παγκόσμια διακίνηση φορτίου από το 2014 έως το 2015, κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, με την παγκόσμια ασφαλιστική αγορά να αγγίζει τα $15,8 δις.
Κύριοι παράγοντες για την κατακόρυφη πτώση στις τιμές των ασφαλίστρων φαίνεται να είναι η ισχυροποίηση του δολαρίου και κυρίως, η πτώση των τιμών των εμπορεύσιμων αγαθών.
Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει “πρωταγωνιστής” στην αγορά ασφάλισης φορτίου μεταφερόμενου δια θαλάσσης, διατηρώντας το 13,3% της παγκόσμιας αγοράς. Ακολουθούν η Κίνα και η Ιαπωνία, οι οποίες κατέχουν το 9% και 8,7% αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Nick Derrick, ανέφερε πως η συνολική αξία και ο όγκος του μεταφερόμενου φορτίου έχουν σημειώσει δραματική μείωση, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ασφυκτικών συνθηκών στην ασφαλιστική αγορά. Την ίδια στιγμή, στατιστικές μελέτες επιβεβαιώνουν πως οι ασφαλιστές φορτίων μεταφερόμενων δια θαλάσσης αντιμετωπίζουν σημαντικότατα προβλήματα βιωσιμότητας. Ο Nick Derrick πρόσθεσε ακόμα πως κατά τους περασμένους 12 μήνες πραγματοποιήθηκαν σημαντικά περιστατικά υπεξαίρεσης στο Λονδίνο και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τα οποία οδήγησαν σε σημαντικές οικονομικές ζημιές. Έθεσε μάλιστα στο τραπέζι τη μελλοντική επανεξέταση των υπεξαιρέσεων, οι οποίες μακροπρόθεσμα, παράγουν μη βιώσιμα αποτελέσματα για τα ασφαλιστικά ιδρύματα.
Τέλος ο κ. Derrick αναφέρθηκε στην πρόσφατη καταστροφή του δορυφόρου AMOS-6, μετά την έκρηξη του διαστημικού πυραύλου Falcon 9 της SpaceX, κατά τη διάρκεια στατικής δοκιμής στο διαστημικό κέντρο του Cape Canaveral. Το δυστυχές συμβάν, το οποίο πραγματοποιήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου, είναι πιθανό να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ασφαλίστρων. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένος δορυφόρος είχε ασφαλιστεί έναντι $285 εκ. στο Λονδίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ