Αύξηση κατέγραψε η προσφορά πλοίων προς διάλυση

Αύξηση κατέγραψε η προσφορά πλοίων προς διάλυση

127
Αύξηση κατέγραψε η προσφορά πλοίων προς διάλυση

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Οι αργίες του Eid στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές δεν στάθηκαν εμπόδιο στην αύξηση της προσφοράς πλοίων προς διάλυση, κυρίως σε Containers από την Γερμανική αγορά, με αποτέλεσμα να γίνουν αρκετά κλεισίματα και μάλιστα σε αρκετά υψηλές τιμές. Να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη εβδομάδα σημειώθηκε και η πώληση του νεότερου πλοίου σε όλο το 2016, το Panamax Container “Viktoria Wulff’ του 2006, κτισμένο στην Πολωνία. Η αγοραστική διάθεση των End Buyers μετά και το τέλος των μουσώνων, δείχνει ξαφνικά να είναι αρκετά έντονη, καθώς σε αρκετά πλέον διαλυτήρια τα αποθέματα πλοίων από προηγούμενες αγορές έχουν αρχίσει και μειώνονται.
Στην Ινδία, παρά το γεγονός ότι οι εγχώριες τιμές του σιδήρου βελτιώθηκαν κατά $ 10/LDT και η ρουπία βρίσκεται στα ικανοποιητικά επίπεδα των περίπου 66,5 προς το δολάριο, οι End Buyers δεν δείχνουν ιδιαίτερη διάθεση να ανεβάσουν τις τιμές καθώς εκτιμούν ότι η προσφορά των πλοίων προς τα τέλη του έτους θα παρουσιάσει αύξηση.
Στο Μπαγκλαντές, παρά τις αργίες του Eid, το αγοραστικό ενδιαφέρον παρέμεινε αρκετά υψηλό και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει με αυτή την διάθεση και τις επόμενες εβδομάδες με τις προσφερόμενες τιμές να είναι οι υψηλότερες στην αγορά.
Το Πακιστάν, βλέποντας ότι είχε αρχίσει να μένει εκτός αγοράς, βελτίωσε τις προσφερόμενες τιμές, ενώ παράλληλα έχει αρχίσει και δείχνει ενδιαφέρον και για άλλα πλοία, δηλαδή εκτός από μεγάλα bulkers και Gas Free for Man Entry Tankers τα οποία συνήθως προτιμούσε, στα οποία στην παρούσα φάση η προσφορά τους όμως είναι μειωμένη.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 447,798 DWT περίπου, εκ των οποίων το 44% (196,338 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 56% (251,460 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.