
Κατά την άποψη γνωστού και εξαιρετικά έμπειρου πλοιοκτήτη οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν την πτώχευση της Ηanjin shipping δεν θα είναι διαφορετικές από τις συνήθεις και εξαιρετικά χρονοβόρες όσο και μακροχρόνιες διαδικασίες που ακολουθούν τις πτωχεύσεις κολοσσιαίων εταιρειών.
Αυτό σημαίνει ότι τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας δεν θα «εκποιηθούν» με την ίδια ταχύτητα που ορισμένοι – μάλλον άπειροι δημοσιογράφοι και αναλυτές – ευελπιστούν ότι θα γίνει.
Αν και η εταιρεία διαθέτει μεγάλο αριθμό bulk carriers οι τιμές στα «μικρά» containers φαίνεται να είναι πιο δελεαστικές ακόμα και για πλοιοκτήτες που δεν έχουν μεγάλη ή πρόσφατη εμπειρία στη συγκεκριμένη κατηγορία και αγορά.
Ωστόσο θα μπορούσαν να μπουν στο παιχνίδι προσπαθώντας να διεισδύσουν σε έναν τομέα που ίσως να μην είναι ιδιαίτερα κερδοφόρος αυτή τη στιγμή αλλά εμφανίζει περιθώρια αναπροσαρμογής λόγω της κατάρρευσης της Ηanjin αλλά και των προβλημάτων που παρουσιάζονται σε άλλες παρόμοιες εταιρείες με τεράστια λειτουργικά έξοδα και υπέρογκες δανειακές οφειλές.
Άλλωστε ο τομέας των μικρών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται ότι μπορεί να αντέξει στις άσχημες συνθήκες της ναυλαγοράς σε βάθος χρόνου.
Ο κ. Ανδρέας Κόκκινος, Broker της Hellaschart, σε δηλώσεις του στα ΝΧ σημείωσε ότι η Fitch Ratings ήδη προειδοποίησε ότι η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να αναμένει περισσότερες χρεοκοπίες αλλά και συγχωνεύσεις καθώς και εξαγορές τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.
Επιπρόσθετα ο κ. Κόκκινος εκτιμά ότι οι επιπτώσεις στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων από τις εξελίξεις στην Hanjin, θα εξαρτηθούν από το ποσοστό της χωρητικότητας του στόλου της εταιρείας ο οποίος θα επαναδραστηριοποιηθεί στην αγορά. Βραχυπρόθεσμα, η υπόθεση της Hanjin, έρχεται στην πλέον δραστήρια περίοδο του έτους για την αγορά των εμπορευματοκιβωτίων καθώς ξεκινούν οι παραδόσεις φορτίων εν’ όψει της περιόδου των εορτών.
Με τον στόλο της Hanjin να μην είναι σε θέση ακόμα και να προσεγγίσει λιμένες λόγω του φόβου των κατασχέσεων, είναι αρκετά πιθανό να δοθεί βάρος στην αγορά των μικρών και μεσαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στην feeder αγορά σε μία προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι αποστολές εμπορευμάτων εγκαίρως και χωρίς προβλήματα, μέχρι το Νοέμβριο» καταλήγει ο κ. Κόκκινος
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ