
Πριν λίγες εβδομάδες τα «Ναυτικά Χρονικά» έλαβαν αρκετά μηνύματα από τελειόφοιτους σπουδαστές της ΑΕΝ Ηπείρου στην Πρέβεζα. Οι καταγγελίες αφορούσαν την άρνηση των διοικητικά υπευθύνων της Σχολής να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες αποφοίτησης σημαντικής μερίδας σπουδαστών εξαιτίας γραφειοκρατικών σκοπέλων. Πιο συγκεκριμένα υπήρχε πρόβλημα στην υπογραφή των πτυχίων σπουδαστών της συγκεκριμένης Ακαδημίας.
Τα «Ναυτικά Χρονικά» δεν ανέλαβαν ποτέ και δεν πρόκειται να αναλάβουν το ρόλο του εισαγγελέα και του δημόσιου κατήγορου. Οφείλουν, όμως, να καταγράψουν την αγανάκτηση των σπουδαστών και φοιτητών για τη συνολική κατάσταση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Αν και η Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης αλλά και η πολιτική ηγεσία στην Ακτή Βασιλειάδη γνωρίζουμε πολύ καλά ότι προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιλύσουν το θέμα «ομηρίας» των σπουδαστών –χωρίς μάλιστα να είναι υπαίτιοι- σκαλώνει στα χρόνια προβλήματα, που αγκυλώνουν το όλο σύστημα που διέπει στις σχολές. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη καθηγητών και ναυτοδιδασκάλων. Αυτή η πλημμελής διοίκηση συνοψίζεται στη σημερινή εικόνα.
Η πρόσφατη, μάλιστα, επιστολή που λάβαμε με την κραυγή αγωνίας μιας μητέρας σπουδαστή στη συγκεκριμένη Σχολή αποτυπώνει τα προλεγόμενά μας. Στην επιστολή της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε σε απόγνωση σπουδαστές και γονείς. Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον!!!! Δεν φαντάζεστε τι είναι να βρίσκω ανταπόκριση όταν όλοι αδιαφορούν και οι μήνες περνάν».
Σπουδαστές της ΑΕΝ Ηπείρου επισκέφτηκαν τα ανώτατα κλιμάκια του υπουργείου Ναυτιλίας και λάβανε τη διαβεβαίωση ότι θα δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημά τους. Αλλά αυτή η κατάσταση θα δημιουργηθεί εκ νέου. Αν όχι στην ίδια Σχολή, σε κάποια άλλη. Το ίδιο «πρόβλημα» θα επαναληφθεί αν δεν επανεξεταστεί ο τρόπος διοίκησης των Ακαδημιών.
Δεν χρειάζονται συθέμελες αλλαγές ούτε «καινοτόμες» τροποποιήσεις. Χρειάζεται οι γνωστές παθογένειες που έχουν αναλυθεί, μελετηθεί και επισημανθεί από τους θεσμικούς εκπροσώπους του εφοπλισμού – που, ας μην το λησμονούμε, χρηματοδοτεί και το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης – και της ναυτεργασίας να ληφθούν σοβαρά υπόψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ