
Πριν λίγες εβδομάδες τα «Ναυτικά Χρονικά» έλαβαν αρκετά μηνύματα από τελειόφοιτους σπουδαστές της ΑΕΝ Ηπείρου στην Πρέβεζα. Οι καταγγελίες αφορούσαν την άρνηση των διοικητικά υπευθύνων της Σχολής να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες αποφοίτησης σημαντικής μερίδας σπουδαστών εξαιτίας γραφειοκρατικών σκοπέλων. Πιο συγκεκριμένα υπήρχε πρόβλημα στην υπογραφή των πτυχίων σπουδαστών της συγκεκριμένης Ακαδημίας.
Τα «Ναυτικά Χρονικά» δεν ανέλαβαν ποτέ και δεν πρόκειται να αναλάβουν το ρόλο του εισαγγελέα και του δημόσιου κατήγορου. Οφείλουν, όμως, να καταγράψουν την αγανάκτηση των σπουδαστών και φοιτητών για τη συνολική κατάσταση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Αν και η Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης αλλά και η πολιτική ηγεσία στην Ακτή Βασιλειάδη γνωρίζουμε πολύ καλά ότι προσπαθούν με κάθε τρόπο να επιλύσουν το θέμα «ομηρίας» των σπουδαστών –χωρίς μάλιστα να είναι υπαίτιοι- σκαλώνει στα χρόνια προβλήματα, που αγκυλώνουν το όλο σύστημα που διέπει στις σχολές. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έλλειψη καθηγητών και ναυτοδιδασκάλων. Αυτή η πλημμελής διοίκηση συνοψίζεται στη σημερινή εικόνα.
Η πρόσφατη, μάλιστα, επιστολή που λάβαμε με την κραυγή αγωνίας μιας μητέρας σπουδαστή στη συγκεκριμένη Σχολή αποτυπώνει τα προλεγόμενά μας. Στην επιστολή της αναφέρει μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε σε απόγνωση σπουδαστές και γονείς. Σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον!!!! Δεν φαντάζεστε τι είναι να βρίσκω ανταπόκριση όταν όλοι αδιαφορούν και οι μήνες περνάν».
Σπουδαστές της ΑΕΝ Ηπείρου επισκέφτηκαν τα ανώτατα κλιμάκια του υπουργείου Ναυτιλίας και λάβανε τη διαβεβαίωση ότι θα δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημά τους. Αλλά αυτή η κατάσταση θα δημιουργηθεί εκ νέου. Αν όχι στην ίδια Σχολή, σε κάποια άλλη. Το ίδιο «πρόβλημα» θα επαναληφθεί αν δεν επανεξεταστεί ο τρόπος διοίκησης των Ακαδημιών.
Δεν χρειάζονται συθέμελες αλλαγές ούτε «καινοτόμες» τροποποιήσεις. Χρειάζεται οι γνωστές παθογένειες που έχουν αναλυθεί, μελετηθεί και επισημανθεί από τους θεσμικούς εκπροσώπους του εφοπλισμού – που, ας μην το λησμονούμε, χρηματοδοτεί και το Κεφάλαιο Ναυτικής Εκπαίδευσης – και της ναυτεργασίας να ληφθούν σοβαρά υπόψη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ