
Σε έκθεση της Drewry Maritime Research, η οποία δημοσιεύτηκε προσφάτως, γίνεται λόγος στο εμπόριο προϊόντων με την χρήση πλοίων-ψυγείων, το οποίο έχει πληγεί σε ότι αφορά την κερδοφορία του όπως άλλωστε και όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι της ναυτιλίας. Παρά όμως τις δύσκολες συνθήκες, η έκθεση προβλέπει ότι η ετήσια διακίνηση προϊόντων που χρήζουν μεταφοράς σε περιβάλλον ψύξης θα ανέλθει στα 120.000.000 τόνους το 2020, κάτι που μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,5%, δημιουργώντας αισιοδοξία σχετικά με την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς.
«Οι ναύλοι για τα πλοία ψυγεία δεν ήταν οι καλύτεροι δυνατοί κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους» δήλωσε ο κ.Kevin Harding που επιμελήθηκε την έκθεση. Ο ίδιος σημείωσε ότι «η Drewry εκτιμά ότι ο το σύνολο της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποίησε κέρδη ύψους $4 δις το 2015, αλλά με το πέρασμα του χρόνου η δυναμική χάθηκε και η ζήτηση μειώθηκε. Με τη σειρά τους οι συνθήκες αυτές είχαν επίπτωση στους ναύλους των πλοίων-ψυγείων καθώς οι εταιρείες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κυνηγούσαν κάθε διαθέσιμο δολάριο στην αγορά. Ως εκ τούτου η αγορά των πλοίων-ψυγείων υπέστη καθίζηση με τους ναύλους να κυμαίνονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα».
Σύμφωνα με την Drewry η προβλεπόμενη αύξηση στη διακίνηση κατεψυγμένων-ψυχόμενων προϊόντων, ενδέχεται να έχει θετική επίπτωση και στην Liner ναυτιλία καθώς ορισμένες εταιρείες όπως η CMA-CGM έχουν ανακοινώσει ότι θα δώσουν στρατηγική έμφαση στα εμπορευματοκιβώτια-ψυγεία προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους ανά TEU. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Drewry προβλέπει ότι μεγάλο ποσοστό της εκτιμώμενης ανάπτυξης της αγοράς θα απορροφηθεί από την liner ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ