
48ωρη απεργία εξήγγειλε μόλις η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) κάνοντας δεκτό το αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.
Τα πλοία θα μείνουν δεμένα σε όλα τα λιμάνια το διήμερο 22-23 Σεπτεμβρίου.
Η απεργία κηρύχθηκε σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αλλαγές στις συντάξεις και στο εργασιακό πλαίσιο των ναυτών.
Από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αναμένεται εντός ολίγου και η επίσημη ανακοίνωση.
Οι θέσεις της ΠΝΟ
Η ΠΝΟ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση με τους λόγους των απεργιακών κινητοποιήσεων:
“Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την χθεσινή συνεδρίασή της αφού εξέτασε τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών και τα οποία δυστυχώς θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τις νέες ρυθμίσεις και απαιτήσεις του τρίτου μνημονίου και του Νόμου 4387/2016 για το ασφαλιστικό και, διαπιστώνοντας, για μία φορά ακόμη, ότι οι επερχόμενες «απορυθμίσεις» και οι επαναϋπολογισμοί των συντάξεων δεν στοχεύουν στην δήθεν βελτίωση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων του Κράτους αλλά στην κυριολεξία σκοπεύουν στην ακόμη μεγαλύτερη φτωχοποίηση των εργαζομένων και των συνταξιούχων και στην δραματική μείωση μισθών και συντάξεων, (κύριων και επικουρικών), χάριν της «ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας χάριν της ανταγωνιστικότητας»,
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Ε
Την πραγματοποίηση ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ 48ωρης ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΣΤΙΣ 22 Σεπτεμβρίου 2016 ημέρα Πέμπτη και από ώρα 06.00 μέχρι και την 06.00 της 24ης Σεπτεμβρίου 2016, ημέρα Σάββατο” .
Στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας θίγεται πρωτίστως η υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας θέμα για το οποίο το δ.σ. της ΠΝΟ σημειώνει:
“Και όσον αφορά την δήθεν καταπολέμηση της ανεργίας και τις δήθεν νέες θέσεις εργασίας η ΠΝΟ έχει καταθέσεις πολλές φορές στους αρμοδίους συγκεκριμένες προτάσεις και για την καταπολέμηση της μαύρης ανασφάλιστης εργασίας και για τις νέες θέσεις εργασίες.
Η λύση είναι η ναυτολόγηση σε όλα τα πλοία να γίνεται μέσω του ΓΕΝΕ με συγκροτημένα δικαιώματα αμοιβής και ασφάλισης σύμφωνα με όσα ορίζουν οι Σ.Σ,Ε, και οι ασφαλιστικοί νόμοι της Χώρας.
Για τη διοίκηση της ΠΝΟ και τα Ναυτεργατικά Σωματεία που την αποτελούν δεν τέθηκε ποτέ και δεν τίθεται, και ούτε βέβαια θα τεθεί, κανένα απολύτως θέμα διαπραγμάτευσης για μείωση των όσων ορίζουν οι ΣΣΕ του κλάδου. Αντίθετα πάγια επιδίωξη είναι η αύξηση των αμοιβών και η αναπλήρωση των μέχρι σήμερα απωλειών από τους εργασιακοκτόνους νόμους των μνημονίων.
Και η ανακοίνωση συνεχίζει αναλύοντας τα παρακάτω θέματα:
“Η διάλυση του ΝΑΤ, η κατεδάφιση του ΚΕΑΝ, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων, η φημολογούμενη μείωση των επικουρικών μας συντάξεων κατά 40%, ο επαναϋπολογισμός των κύριων συντάξεων μας με σαφή μείωση τους , η άλωση της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΝΑΤ και των Ταμείων μας η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, η συνεχής παραβίαση των όρων εργασίας, η συνεχής υποβάθμιση των κοινωνικών-ασφαλιστικών δικαιωμάτων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών, η προσπάθεια εξάρθρωσης και εκμηδενισμού των κεκτημένων του κλάδου, οι επιχειρούμενες νέες ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις, στις ομαδικές απολύσεις, στο δικαίωμα της απεργίας, στον συνδικαλιστικό νόμο κλπ και κυρίως η σιωπηρή ανοχή και αδιαφορία των Υπευθύνων και του Κράτους, δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα..
“Οι επερχόμενες νέες μειώσεις στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και στα εφάπαξ δεν αφήνουν περιθώρια για άλλες επιλογές”.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ