
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 02 Σεπτεμβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 720 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1054 μονάδες με $7,191 την ημέρα, BPI στις 644 μονάδες στα $ 5,157 την ημέρα, BSI στις 721 μονάδες στα $ 7,537 την ημέρα και BHSI στις 432 μονάδες, στα $ 6,201 την ημέρα.
Oι εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore για το 1ο εξάμηνο του 2016, σε ετήσια βάση, παρουσίασαν αύξηση 9,6%. Να επισημάνουμε ότι η αύξηση των εξαγωγών σε προϊόντα σιδήρου, έχει συντελέσει θετικά στην αύξηση των εισαγωγών σε Iron Ore. Σε ετήσια βάση, το 1ο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές προϊόντων σιδήρου αυξήθηκαν κατά 9,4%, εξαγωγές οι οποίες κατευθύνθηκαν κυρίως σε χώρες της Ασίας, καθώς οι χώρες της Δύσης έχουν υιοθετήσει Trade Barriers «ενάντια» της Κίνας για προϊόντα σιδήρου, αποδίδοντας της τακτικές “Dumping”.
Αντίστοιχα, οι εισαγωγές Coal για την ίδια περίοδο, δηλαδή το 1ο εξάμηνο του 2016, αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση, αλλά συγκρίνοντας τα τελευταία 2 διαδοχικά εξάμηνα, δηλαδή το 1ο του 2016 με το 2ο εξάμηνο του 2015, η αύξηση στις εισαγωγές ήταν μηδενική. Την ίδια στιγμή, εκτιμάται ότι οι εισαγωγές Coal από εδώ και στο εξής θα παρουσιάσουν κάμψη, καθώς λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, «μερίδιο» της παραγωγής ενέργειας θα μετακυληθεί στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια με αποτέλεσμα την μείωση της ζήτησης για Coal.
Την ίδια στιγμή, το 1ο εξάμηνο του έτους οι εξαγωγές από την Αργεντινή σε Grains έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, κλείνοντας με αύξηση 42,1% σε ετήσια βάση.
Ο μεγάλος γρίφος λοιπόν συνεχίζει και παραμένει και αφορά στην πορεία της αγοράς, όχι μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, αλλά ουσιαστικά και για όλο το 2017, καθώς ήδη αρκετές αναλύσεις έχουν έρθει στην επιφάνεια οι οποίες εκτιμούν ότι και το 2017 η αγορά θα είναι πιεσμένη και πως από το 2018 θα αρχίσει να υπάρχει μία μετριοπαθής βελτίωση καθώς η προσφορά πλοίων θα βρίσκεται σε καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά.
Δεδομένων των εξελίξεων στην Παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση στο Παγκόσμιο Εμπόριο, όπως όλα δείχνουν δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση το επόμενο διάστημα, ενώ το outlook χαρακτηρίζεται αρνητικό. Άρα από πλευρά ζήτησης τα νέα είναι μάλλον αρνητικά.
Για άλλη μία φορά, καθοριστικός παράγοντας στην πορεία της αγοράς είναι η προσφορά αλλά και εδώ τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Στην παρούσα φάση το Orderbook βρίσκεται στους 110 εκ. DWT, στο χαμηλότερο σημείο από το 2006, ενώ από τις αρχές του έτους περίπου 31 εκ. DWT έχουν πέσει στο νερό. Την ίδια στιγμή, 23 εκ. DWT έχουν οδηγηθεί προς διάλυση, γεγονός που σημαίνει ότι μέχρι τις αρχές Αυγούστου ο στόλος αυξήθηκε κατά 1,1%. Το Slippage Rate το οποίο κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου ήταν στο 50% περίπου, έχει αρχίσει και μειώνεται, όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους, με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις για την ετήσια αύξηση του στόλου να είναι κοντά στο 2%, αύξηση η οποία δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Panamax, το ‘TORO ORIENT’ 76.636 DWT (2008 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. περίπου
✏ Στα Supramax/Handymax, το ‘CONTI FLINT’ και το ‘CONTI FUCHSIT’ 57.081 DWT (2012 – Cosco Guangdong) αγοράστηκαν από την Celcius Shipping, περίπου στα $ 8 εκ. το κάθε ένα. Το ‘NEMTAS-1’ 50.077 DWT (2001 – Mitsui) με χαρτιά περασμένα πουλήθηκε στα $ 4,4 εκ. και το ‘MARGUERITE’ 47.304 DWT (2002 – Minami Nippon) πουλήθηκε στα $ 4,2 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα MRs, το ‘PACIFIC MARCHIONESS’ 46.697 DWT (2010 – Hyundai Mipo) και το ‘PACIFIC DUCHESS’ 46.697 DWT (2009 – Hyundai Mipo), IMO III, με 5 χρόνια B/B πουλήθηκαν en bloc στα $ 43 εκ.
✏ Στα Handy, το ‘NORTH THUMBELINA’ 38.942 DWT (2006 – Guangzhou), Epoxy Coated, πουλήθηκε στα $ 13,5 εκ.
Φωτο: ΑΠΕ/ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ