
Η Νιγηρία βρίσκεται πλέον σε “επίσημη” ύφεση, σύμφωνα με τα τελευταία κυβερνητικά στοιχεία που αφορούν την ανάπτυξή της. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 2,06% μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου και 2016. Η Δημοκρατία της Νοτίου Αφρικής είναι πλέον επίσημα η πιο σημαντική οικονομική δύναμη στην Αφρική, αφήνοντας πλέον πίσω την κάποτε κραταιά Νιγηρία.
Η χώρα παρουσιάζει πλέον δύο συνεχόμενα τρίμηνα μείωσης της ανάπτυξης, ενώ η εθνική βιομηχανία πετρελαίου έχει πληγεί από τις παγκόσμιες εξελίξεις στην τιμή του μαύρου χρυσού. Οι πωλήσεις πετρελαίου (ειδικά του αργού) ανέρχονται στο 70% των κρατικών εσόδων.
Η διολίσθηση του νιγηριανού εθνικού νομίσματος έχει επίσης πλήξει την οικονομία αφού πλέον οι εισαγωγές έχουν εκτοξευτεί μετά την υποτίμηση του νομίσματος. Η κυβέρνηση στην Αμπούτζα υποστηρίζει ωστόσο ότι η έμφαση που έδωσε πρόσφατα για την ανάπτυξη στους τομείς της γεωργίας και στα στερεά ορυκτά πιάνουν τόπο αλλά οι διεθνείς αναλυτές θεωρούν ότι η εύφλεκτη κατάσταση στο εσωτερικό της χώρας, η διαφθορά και η ανομία στο Δέλτα του Νίγηρα θα χειροτερεύσουν με την επιδείνωση της εθνικής οικονομίας. Ο πληθωρισμός της χώρας που ξεπερνά πλέον το 17% θα φέρει σύμφωνα με ειδικούς μεγαλύτερη εξαθλίωση στον τοπικό πληθυσμό άρα και νέο κύκλο κορύφωσης της περιφερικής ανομίας, των ακροτήτων και της διαφθοράς.
Η σημασία της Νιγηριανής οικονομίας για τα γειτονικά κράτη είναι πλέον εξαιρετικής σημασίας αφού η χώρα υποστήριζε μέχρι πρόσφατα σε όλα τα επίπεδα τις ασθμαίνουσες οικονομίες των χωρών στον κόλπο της Γουινέας αλλά και στα βόρεια σύνορά της. Συρρίκνωση της Νιγηρίας σημαίνει και συρρίκνωση των οικονομιών των κρατών της Υποσαχάριας δυτικής Αφρικής, μιας περιοχής με έξαρση της τρομοκρατίας, των τοπικών συγκρούσεων και κυβερνητικών ολιγαρχικών ακροτήτων αλλά και επιδημιών από θανατηφόρες ασθένειες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ