
Η Νιγηρία βρίσκεται πλέον σε “επίσημη” ύφεση, σύμφωνα με τα τελευταία κυβερνητικά στοιχεία που αφορούν την ανάπτυξή της. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 2,06% μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου και 2016. Η Δημοκρατία της Νοτίου Αφρικής είναι πλέον επίσημα η πιο σημαντική οικονομική δύναμη στην Αφρική, αφήνοντας πλέον πίσω την κάποτε κραταιά Νιγηρία.
Η χώρα παρουσιάζει πλέον δύο συνεχόμενα τρίμηνα μείωσης της ανάπτυξης, ενώ η εθνική βιομηχανία πετρελαίου έχει πληγεί από τις παγκόσμιες εξελίξεις στην τιμή του μαύρου χρυσού. Οι πωλήσεις πετρελαίου (ειδικά του αργού) ανέρχονται στο 70% των κρατικών εσόδων.
Η διολίσθηση του νιγηριανού εθνικού νομίσματος έχει επίσης πλήξει την οικονομία αφού πλέον οι εισαγωγές έχουν εκτοξευτεί μετά την υποτίμηση του νομίσματος. Η κυβέρνηση στην Αμπούτζα υποστηρίζει ωστόσο ότι η έμφαση που έδωσε πρόσφατα για την ανάπτυξη στους τομείς της γεωργίας και στα στερεά ορυκτά πιάνουν τόπο αλλά οι διεθνείς αναλυτές θεωρούν ότι η εύφλεκτη κατάσταση στο εσωτερικό της χώρας, η διαφθορά και η ανομία στο Δέλτα του Νίγηρα θα χειροτερεύσουν με την επιδείνωση της εθνικής οικονομίας. Ο πληθωρισμός της χώρας που ξεπερνά πλέον το 17% θα φέρει σύμφωνα με ειδικούς μεγαλύτερη εξαθλίωση στον τοπικό πληθυσμό άρα και νέο κύκλο κορύφωσης της περιφερικής ανομίας, των ακροτήτων και της διαφθοράς.
Η σημασία της Νιγηριανής οικονομίας για τα γειτονικά κράτη είναι πλέον εξαιρετικής σημασίας αφού η χώρα υποστήριζε μέχρι πρόσφατα σε όλα τα επίπεδα τις ασθμαίνουσες οικονομίες των χωρών στον κόλπο της Γουινέας αλλά και στα βόρεια σύνορά της. Συρρίκνωση της Νιγηρίας σημαίνει και συρρίκνωση των οικονομιών των κρατών της Υποσαχάριας δυτικής Αφρικής, μιας περιοχής με έξαρση της τρομοκρατίας, των τοπικών συγκρούσεων και κυβερνητικών ολιγαρχικών ακροτήτων αλλά και επιδημιών από θανατηφόρες ασθένειες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ