
Στα μέσα Ιουνίου η υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας, Magdalena Andersson, είχε εκφράσει την ανησυχία της για νέα σημαντική καθυστέρηση στην εισαγωγή του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax), καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε θέσει στη σουηδική κυβέρνηση αρκετά ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο το νέο φορολογικό καθεστώς, που θέλει να εφαρμόσει η Στοκχόλμη, είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ.
Τελικά, πριν από λίγες ημέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά και την εξέταση της νέας νομοθεσίας της σουηδικής κυβέρνησης από τη γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ, έδωσε και επίσημα το πράσινο φως για την εισαγωγή και στη Σουηδία του συστήματος φορολόγησης με βάση την χωρητικότητα του πλοίου, που εφαρμόζεται στην πλειονότητα της Ευρώπης.
Απώτερος στόχος της Στοκχόλμης, όπως σημειώνει η υπουργός Οικονομικών της χώρας, είναι η εκ νέου αύξηση των πλοίων του σουηδικού νηολογίου, το οποίο έχει καταγράψει την τελευταία δεκαετία μία απότομη πτώση στα πλοία που αριθμεί, εξαιτίας του μη ανταγωνιστικού και ετεροχρονισμένου συστήματος φορολόγησης κερδών που δεν ακολουθούσε το αντίστοιχο των υπόλοιπων ναυτικών κρατών της Ευρώπης.
Πλέον, μετά την έγκριση της ΕΕ, η νέα νομοθεσία περί φόρου χωρητικότητας θα πρέπει να κατατεθεί πρώτα στο σουηδικό Κοινοβούλιο και συγκεκριμένα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή για την Φορολογία και εν συνεχεία να ψηφιστεί από τους Σουηδούς βουλευτές, κάτι που δεν αναμένεται να συναντήσει δυσκολίες, με δεδομένο ότι η πλειονότητα των μελών του Κοινοβουλίου της χώρας είναι υπέρ της άμεσης εφαρμογής του tonnage tax.
Τόσο η υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας, Magdalena Andersson όσο και η διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης Σουηδών Εφοπλιστών, Pia Berglund -η οποία με ένθερμη ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Tweeter καλωσόρισε την απόφαση της ΕΕ- θεωρούν ότι από την 1η Ιανουαρίου 2017 μπορεί να εφαρμοστεί το νέο φορολογικό σύστημα.
Φωτό: flickr.com/Stefan Lins
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ